ویندوز 10 دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته است که به طور پیش فرض خاموش هستند.  Hyper-V  ویژگی که مجازی سازی را امکان پذیر می کند. یکی دیگر از ویژگی های این چنینی که اغلب با Sandbox مقایسه می شود یا حتی اشتباه می شود. Hyper-V و Sandbox برخی از ویژگی‌های اصلی را به اشتراک می‌گذارند، اما تفاوت‌های ظریفی وجود دارد که درک آن‌ها به اندازه کافی مهم است. ما بررسی خواهیم کرد که مجازی سازی چیست، چگونه آن را فعال کنیم و چرا از آن استفاده کنید.

مجازی سازی چیست

مجازی سازی  یا Virtualization به شما این امکان را می دهد که سیستم عامل های دیگر (OS) را بر روی همان دستگاهی که یک سیستم عامل را اجرا می کند، اجرا کنید. به این ماشین‌های مجازی (VM) می‌گویند و وظیفه Hyper-V ایجاد محیط مجازی است. این شامل هارد دیسک های مجازی برای ذخیره داده ها، سوئیچ های مجازی و غیره می شود. به این مجازی سازی سخت افزار نیز می گویند. شما یک رایانه کاملاً جدید، حتی چندین رایانه ایجاد می‌کنید و آنها را روی یک دستگاه اجرا می‌کنید. به عنوان مثال، اکنون می توانید ویندوز و لینوکس را همزمان روی یک کامپیوتر اجرا کنید.

SANDBOX  در مقایسه با مجازی سازی

Sandbox یک فضای مجازی ایجاد می کند، اما شما فقط می توانید برنامه ها و نرم افزارها را نصب و آزمایش کنید. سخت افزار مجازی ایجاد نمی کند. این یک محیط کامپیوتری کاملاً جدید را شبیه‌سازی نمی‌کند، بلکه سخت‌افزار و درایورهای مشابه نصب اولیه شما را به اشتراک می‌گذارد.

از آنجایی که sandbox به سخت‌افزار دستگاه اصلی وابسته است، هر برنامه‌ای که نصب می‌کنید، فایل‌هایی که ایجاد می‌کنید و تنظیماتی که تغییر می‌دهید، در لحظه بستن جعبه ایمنی ناپدید می‌شوند. خاموش کردن کامپیوتر نیز همین نتیجه را خواهد داشت. این بستگی به وجود منابع سخت افزاری نصب اولیه دارد، درست مانند یک برنامه. این آن را به مکانی عالی برای آزمایش برنامه‌ها و تنظیمات بدون خطر خراب کردن نصب اولیه تبدیل می‌کند.

VM مانند یک کامپیوتر واقعی عمل می کند و رفتار می کند و هر کاری که در داخل VM انجام می دهید در VM باقی می ماند. در نصب اولیه نمی‌توانید خارج از آن به آن دسترسی پیدا کنید. اما، VM موقتی نیست. زمانی که کامپیوتر را به حالت Sleep قرار می دهید یا حتی زمانی که آن را خاموش می کنید، خود را ذخیره می کند. این بدان معناست که دائمی‌تر است و به شما امکان می‌دهد خیلی بیشتر از آزمایش برنامه‌ها انجام دهید. می‌توانید روی آن کار کنید، فایل‌هایی را درون آن ایجاد و ذخیره کنید و چیزی را آزمایش یا عیب‌یابی کنید یا حتی بسازید.

چرا از مجازی سازی استفاده کنیم

  • چند سناریو وجود دارد که ممکن است مفید باشد مانند:
  • لینوکس یا سیستم عامل دیگری که ویندوز نیست را نصب کنید
  • نسخه های قدیمی ویندوز مانند 7، XP را اجرا کنید
  • ایجاد/حذف سیستم عامل در لحظه بدون هیچ رد پا
  • برنامه ها را در محیط های مختلف بسازید و آزمایش کنید

همه برنامه ها در مجازی سازی کار نمی کنند. به عنوان مثال، بازی هایی که به سخت افزار مانند کارت گرافیک وابسته هستند، در محیط مجازی اجرا نمی شوند.

الزامات سیستم برای مجازی سازی

منابع سیستم به تعداد نمونه های مجازی که در حال اجرا هستید و کاری که در داخل آنها انجام می دهید بستگی دارد. اینها حداقل الزامات هستند:

  • Windows Pro یا Enterprise
  • حداقل 4 گیگابایت رم
  • پردازنده 64 بیتی با پسوند حالت مانیتور SLAT و VM
  • فناوری مجازی سازی را در BIOS فعال کنید – نام ممکن است بر اساس مدل و مدل مادربرد متفاوت باشد

جلوگیری از اجرای داده های سخت افزاری را در بایوس فعال کنید

ورود به BIOS در ویندوز 10 آسان است، بنابراین لازم نیست نگران آن باشید.

اکنون، از نوار جستجو CMD را باز کرده و دستور systeminfo را تایپ کنید تا مطمئن شوید که سیستم شما تمام نیازهای سخت افزاری را برآورده می کند. شما باید بله را در مقابل همه ورودی‌های کنار Hyper-V Requirements مشاهده کنید.

چگونه مجازی سازی را فعال کنیم

مراحل فعال کردن مجازی سازی در ویندوز 10 تقریباً مانند فعال کردن حالت جعبه ایمنی است. باید کادر درست را علامت بزنید و کارتان تمام است.

مرحله 1: کنترل پنل را از منوی استارت باز کنید.

مرحله ۲: گزینه Turn Windows features on or off را جستجو کرده و باز کنید.

مرحله 3: Hyper-V را در پاپ آپ زیر انتخاب کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید باید دو پوشه فرعی داشته باشد.

همه چیز را ذخیره کنید. در همان منو گزینه Windows Sandbox را خواهید دید. شما می توانید آن را نیز در همان زمان فعال کنید. این یک ویژگی یا/یا نیست.

همچنین می توانید Hyper-V را با استفاده از Command Prompt یا PowerShell فعال کنید.

نتیجه گیری مجازی سازی

ویژگی مجازی سازی یا Virtualization با در نظر گرفتن کاربران حرفه ای، علاقه مندان، توسعه دهندگان و برنامه نویسان طراحی شده است. این یکی از دلایلی است که برای کاربران Home در دسترس نیست. فعال کردن این ویژگی بسیار آسان است و کمتر از چند لحظه طول می کشد. در حالی که سیستم مورد نیاز بسیار پایین است، من به شما توصیه می کنم کامپیوتر خود را با یک حافظه رم اضافی تقویت کنید. این کار نصب/های اولیه و مجازی را راضی نگه می دارد و به راحتی کار می کند. بنابراین، برای چه چیزی از آن استفاده می کنید؟

 

 

به این پست امتیاز بدید