اپل احتمالا در سپتامبر امسال از سری گوشی آیفون 15 آشکار خواهد کرد. تاکنون شایعات مختلفی از جمله قیمت بالاتر نسبت به مدل های قبلی و وجود دوربین 48 مگاپیکسلی در تمامی مدل ها درباره این دستگاه ها منتشر شده است. اکنون گزارش های جدید این را می گویند فاکسکان این شرکت تولید آزمایشی آیفون های جدید را در ژنگژو چین آغاز کرده است.

انتظار می رود اپل به زودی پس از اعلام این خبر، شروع به دریافت سفارشات برای سری آیفون 15 کند. غول کوپرتینویی انتظار دارد این دستگاه ها بسیار محبوب باشند و فروش آن ها در هفته های اول عرضه به ده ها میلیون دلار برسد. اپل برای پاسخگویی به این میزان تقاضا، تولید آزمایشی سری آیفون 15 را آغاز کرده است که پیش بینی می شود مدت زمان کوتاهی داشته باشد و تولید انبوه گوشی های جدید تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد.

هدف اپل: تولید 90 میلیون آیفون 15

طبق گزارش های موجود، اپل قصد دارد 85 تا 90 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 تولید کند که احتمالاً اکثر آنها مدل های پرو هستند. همچنین گفته می شود که فاکسکان پاداش امضای استخدام جدید را افزایش داده است تا نیازهای تولید و حمل و نقل این دستگاه ها را برآورده کند. علاوه بر فاکسکان، Shenzhen Luxshare Precision نیز به عنوان دومین سازنده سری جدید آیفون عمل خواهد کرد.

انتظار می رود خانواده آیفون 15 از طراحی جدیدی مشابه مدل های آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس استفاده کند. از جمله این تغییرات می توان به لبه های صاف و فریم تیتانیومی اشاره کرد. این سری همچنین احتمالاً دارای دوربین های بهبود یافته ای است که می تواند شامل یک دوربین اصلی جدید 48 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو پریسکوپ و یک دوربین سلفی با فوکوس خودکار جدید باشد.

اپل احتمالا سری آیفون 15 را به تراشه جدید A17 Bionic مجهز خواهد کرد. اگر شایعات صحت داشته باشند، این تراشه بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که با این وجود عملکرد و عملکرد بهتری در مقایسه با تراشه A16 Bionic خواهد داشت.