انتظار می رود اپل سیری را به قابلیت های هوش مصنوعی مولد مجهز کند. این فناوری احتمالاً به کاربران امکان می دهد تا عملکردهای خاصی مانند باز کردن فایل ها و ارسال ایمیل را با صدای خود انجام دهند. با این حال، ظاهرا اپل این ویژگی ها را در آپدیت اصلی iOS 18 منتشر نخواهد کرد، بلکه آنها را به عنوان یک به روز رسانی دیگر در اوایل سال 2025 منتشر خواهد کرد.

به گفته مارک آلمان، خبرنگار بلومبرگ، سیستم عامل جدید اپل برای اولین بار به سیری اجازه می دهد تا ویژگی های یک برنامه را کنترل کند. البته این تغییر نیازمند اصلاح نرم افزار اصلی سیری با استفاده از الگوهای زبان بزرگ است. با این حال، این ویژگی های جدید ممکن است همزمان با نسخه اصلی iOS 18 در دسترس نباشند.

قابلیت های Siri AI در iOS 18

به نظر می رسد سیری با کمک هوش مصنوعی می تواند صدها دستور مختلف کاربر را انجام دهد، اما در ابتدا فقط می تواند یک فرمان را انجام دهد. این دستیار ممکن است بتواند چندین دستور را تنها با یک درخواست اجرا کند.

به عنوان مثال، در ابتدا دستورات Siri ممکن است شامل ارسال یا حذف یک ایمیل، باز کردن یک سایت خاص یا خلاصه کردن یک مقاله باشد. اما پس از آن این دستیار دیجیتالی می‌تواند مثلاً یک جلسه ضبط شده را خلاصه کند و سپس آن را برای یک همکار ارسال کند.

هنوز به طور رسمی مشخص نیست که اپل از کدام مدل هوش مصنوعی برای تقویت سیری استفاده خواهد کرد، اما ظاهرا این شرکت به تازگی با OpenAI برای استفاده از ChatGPT در iOS 18 به توافق رسیده است. البته، اپل می‌تواند در حال مذاکره با گوگل برای ادغام هوش مصنوعی در جمینا در این نسخه باشد. بخش جستجوی سیستم عامل جدید شما