متا همچنان در تلاش است تا خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به کاربران بیشتری ارائه دهد. این شرکت علاوه بر آزمایش ربات چت هوش مصنوعی در واتس اپ برای کاربران هندی، در حال آزمایش فناوری مذکور در بخش جستجوی اکسپلورر و پیام های مستقیم در اینستاگرام است.

با شروع جستجو در اینستاگرام در قسمت دایرکت، وارد گفتگو با هوش مصنوعی می شوید. جایی که می توانید یک سوال جدید بپرسید یا از سوالات آماده استفاده کنید. مدیر عامل Perplexity AI می گوید طراحی صفحه سوال اینستاگرام بسیار شبیه به صفحه جستجوی هوش مصنوعی این شرکت است.

قابلیت جستجوی هوش مصنوعی اینستاگرام نیز می تواند به کاربر در کشف محتوای جدید کمک کند. طبق برخی گزارش‌های کاربران، ضربه زدن روی عبارتی مانند Beautiful Maui Sunset Reels، حلقه‌های مرتبط با آن موضوع را جستجو می‌کند.

متا ظاهرا قصد دارد علاوه بر تولید متن، از قدرت هوش مصنوعی برای نمایش محتوای جدید در شبکه های اجتماعی خود از جمله اینستاگرام استفاده کند.

سخنگوی متا به TechCrunch گفت: «تجارب مولد مبتنی بر هوش مصنوعی ما در مراحل مختلف توسعه هستند و ما تعدادی از آنها را به صورت عمومی در ظرفیت محدود آزمایش می کنیم.

پست های زیادی در مورد کیفیت جستجوی اینستاگرام وجود دارد، بنابراین جای تعجب نیست که متا بخواهد از هوش مصنوعی برای بهبود این قسمت استفاده کند.