ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که می تواند فروش ربات انسان نما Optimus را در سال 2025 آغاز کند. او قصد دارد تا پایان سال 2024 از این ربات در کارخانه خود استفاده کند. ماسک همچنین گفت که ربات های Optimus تسلا می توانند به با ارزش ترین ربات های شرکت تبدیل شوند. دارایی

بر اساس گزارش Insider، ایلان ماسک در تماسی با سرمایه گذاران تسلا درباره ربات های Optimus این شرکت صحبت کرده است. ماسک گفت که قبل از پایان سال 2024، این ربات ها به تعداد محدود در کارخانه تسلا استفاده خواهند شد. او همچنین گفت: “فکر می‌کنم تا پایان سال آینده بتوانیم این (ربات) را در خارج از تسلا بفروشیم.”

ربات های اپتیموس تسلا برای فروش

چند ماه پیش تسلا نسل دوم ربات Optimus را معرفی کرد که می تواند کارهای تکراری و خسته کننده را به جای انسان انجام دهد. نمونه اولیه جدید این ربات نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت های زیادی را نشان داد و اعتبار بیشتری به پروژه داد.

تسلا معتقد بود که با استفاده از هوش مصنوعی در برنامه خودروهای خودران و تخصصش در باتری و موتورهای الکتریکی، می تواند در رباتیک نیز موفق باشد. این شرکت ادعا می کند که وسایل نقلیه اش اکنون روبات هایی روی چرخ هستند. حالا او فقط باید آنها را انسان نما بسازد تا بتواند در برخی مشاغل – عمدتاً مشاغل تکراری و خطرناک – جایگزین انسان ها شود.

اکنون ایلان ماسک در بیانیه ای جدید گفته است که فکر نمی کند تسلا فقط یک شرکت خودروسازی باشد و ربات های Optimus را می توان با ارزش ترین دارایی آن دانست. ماسک همچنین گفت که تسلا را می توان یک شرکت هوش مصنوعی یا رباتیک در نظر گرفت.

نظرات جدید ماسک در حالی است که تسلا با کاهش فروش دست و پنجه نرم می کند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که درآمد سه ماهه آن نسبت به مدت مشابه در سال 2023 9 درصد کاهش داشته است. به عبارت دیگر، این عملکرد نشان دهنده بزرگترین کاهش درآمد تسلا از سال 2012 است.