Circle to Search یکی از بهترین ویژگی هایی است که گوگل در سال های اخیر معرفی کرده است. برای جستجوی متن یا تصویر با استفاده از Circle to Search، باید دکمه پیمایش را در پایین صفحه گوشی فشار داده و نگه دارید، بنابراین Circle to Search تقریباً در هر صفحه‌ای ظاهر می‌شود. لازم به ذکر است که این قابلیت به برخی از گوشی ها محدود می شود.

طبق گفته Android Authority، ویژگی Circle to Search در برخی مکان‌ها کار نمی‌کند. به عنوان مثال، Circle to Search در حال حاضر وقتی دو برنامه در حالت تقسیم صفحه کنار هم قرار می گیرند، حداقل در تلفن های Google کار نمی کند. این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

Circle to Search از یکی از API های اختصاصی اندروید برای دسترسی به تصویر صفحه استفاده می کند. وقتی «دستیار Google» به‌عنوان دستیار دیجیتالی پیش‌فرض برای Android تنظیم شده باشد و «استفاده از اسکرین شات» در تنظیمات و منوی برنامه دستیار دیجیتال غیرفعال باشد، Circle to Search کار نمی‌کند. تغییر دستیار دیجیتالی پیش‌فرض به چیزی غیر از Google باعث می‌شود Circle to Search به درستی کار نکند. زیرا این ویژگی بخشی از اپلیکیشن گوگل است.

محدودیت ویژگی Circle to Search در گوشی‌های Google در نسخه بتای Android 15 برطرف شده است. Circle to Search را می‌توان با فعال کردن یک پرچم در Android 15 در حالت تقسیم صفحه فراخوانی کرد. احتمالاً این ویژگی در Android 15 فعال خواهد شد. نسخه پایدار اندروید برای همه کاربران.