Pixel 7a آخرین محصول از سری گوگل پیکسل 7 است که در واقع به عنوان یک گوشی میان رده شناخته می شود. غول جستجوی اینترنتی با حذف یا کاهش برخی از ویژگی ها و مشخصات پیکسل 7a، این محصول را به مقرون به صرفه ترین مدل از سری پیکسل 7 تبدیل کرده است. گفته می شود دستگاه مذکور از تراشه ای مشابه برادران گران قیمت خود استفاده می کند. و اکنون جزئیات بیشتری در مورد پردازنده این محصول در دسترس است.

به گفته Gizmochina، تراشه Tensor G2 Pixel 7a با پردازنده استاندارد Pixel 7 یا Pro متفاوت است. گوشی میان رده جدید گوگل به احتمال زیاد به نسخه ضعیف Tensor G2 مجهز خواهد شد که قدرت کمتری دارد. اگرچه نام تراشه در هر سه نسخه پیکسل 7 یکسان است، اما ظاهراً گوگل از نسخه مقرون به صرفه تر این سیستم روی تراشه برای کاهش قیمت پیکسل 7a استفاده می کند.

سامسونگ در تولید تراشه Tensor G2 با گوگل همکاری کرد و حتی در توسعه نسل اول این سیستم بر روی تراشه نیز نقش داشت. این پردازنده از فناوری FOPLP-PoP استفاده می کند و این به لطف تخصص غول فناوری کره جنوبی در ساخت تراشه است. با این حال، طبق گزارش‌ها، تانسور G2 در Pixel 7a از بسته IPOP ارزان‌تری استفاده می‌کند که ابعاد بزرگ‌تری دارد و در مقایسه با FOPLP پیشرفته‌تر، گرمای بیشتری تولید می‌کند.

نسخه جدید Tensor G2 احتمالاً از بسته جدید IPOP برای کاهش هزینه های تولید استفاده خواهد کرد. در حالی که چنین حرکتی می تواند قیمت نهایی پیکسل 7a را کاهش دهد، این دستگاه می تواند به طور قابل توجهی کندتر از پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو باشد و ممکن است با مشکل گرمای بیش از حد مواجه شود.