بر اساس اطلاعات فاش شده، گوشی جدید HMD Skyline نام دارد و از زبان طراحی مشابه نوکیا Lumia 920 استفاده می کند. Skyline دارای پردازنده نسل دوم Snapdragon 7s و صفحه نمایش OLED (AMOLED) 120 هرتزی است.

گوشی جدید HMD از سنسور اصلی ISOCELL HM2 سامسونگ برای دوربین استفاده می کند. Skyline میان رده احتمالاً هر سه سال یک بار به روز رسانی اندروید را دریافت می کند. از این رو این گوشی با اندروید 14 عرضه می شود و به اندروید 17 آپدیت می شود.

وصله‌های امنیتی تلفن Skyline به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند. اما اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که نسخه تجاری با نام HMD Skyline Business Edition (BE) راه اندازی خواهد شد که وصله های امنیتی آن تا پنج سال به روز می شوند. معمولا قیمت نسخه تجاری بالاتر از مدل های استاندارد است.

قیمت نسخه تجاری گوشی Skyline 520 یورو پیش بینی می شود و با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. نسخه تجاری در رنگ مشکی و نسخه استاندارد در چهار رنگ عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، نسخه استاندارد جدیدترین گوشی HMD با 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. قیمت گوشی مورد بحث برای کانفیگ پایه با 8 گیگابایت رم 459 یورو خواهد بود. قیمت گوشی HMD برای کانفیگ بالاتر با 12 گیگابایت رم به 499 یورو خواهد رسید. گوشی Skyline در اواسط جولای (پایان جولای) عرضه خواهد شد.