گوشی اکسپریا 1 VI سونی در تاریخ 17 می (28 می 1403) به طور رسمی معرفی می شود و هر چه به آن تاریخ نزدیک می شویم، اطلاعات بیشتری از این محصول فاش می شود. به تازگی اطلاعاتی در مورد ماژول دوربین این گوشی به بیرون درز کرده است. اکنون قیمت احتمالی آن مشخص شده است.

گمانه زنی های مختلفی درباره سخت افزار و ویژگی های Xperia 1 VI سونی توسط منابع مختلف انجام شده است. این منابع گزارش های متناقضی در مورد برخی مشخصات به خصوص ماژول دوربین داده اند. با این حال به نظر می رسد گزارش های منتشر شده در مورد ماژول دوربین عمودی این گوشی صحت داشته باشد. البته از نظر کیفیت صفحه نمایش، بسیاری از منابع معتقدند که Sony Xperia 1 VI کیفیت 4K خواهد داشت.

قیمت احتمالی این گوشی تا به امروز مشخص نبود و بسیاری از منابع از آن اطلاعی نداشتند. با این حال، به گفته منبع ژاپنی Sumahodigest، قیمت Xperia 1 VI در تایوان نسبت به مدل قبلی خود، Xperia 1 V، کمی ارزان‌تر خواهد بود. Xperia 1 VI احتمالاً حدود 39900 دلار NT (1224 دلار آمریکا یا 1143 یورو) قیمت دارد.

این قیمت Xperia 1 VI ممکن است فقط به بازار تایوان محدود شود

اگر این شایعه دقیق باشد و Xperia 1 VI واقعاً 1224 دلار در تایوان قیمت دارد، نمی توان گفت که آیا با همین قیمت در سایر نقاط جهان در دسترس خواهد بود یا خیر. بنابراین، چنین قیمتی فقط می تواند مختص بازار تایوان باشد. با این حال اگر قیمت این گوشی نسبت به نسل قبلی کمتر است، این سوال مهم و جالبی است.

گوشی Xperia 1 V در سال 2023 عرضه شد. این گوشی یکی از بهترین سخت افزارها را در بین گوشی های هوشمند با 12 گیگابایت رم دارد و تراشه Snapdragon 8 نسل 2 در جلو و پشت این گوشی خودنمایی می کند. به همین دلیل در برابر ضربه، خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد. حال باید دید جانشین آن چه ویژگی ها و عملکردی خواهد داشت.