به نظر می رسد نوکیا تمرکز خود را از بازار گوشی های هوشمند میان رده و رده بالا به بازار گوشی های مقرون به صرفه و فیچرفون تغییر داده است. تعداد کمی از گوشی های هوشمند نوکیا در بازار میان رده وجود دارد، اما تیزر اخیر در نوکیا هند راه اندازی تلفن 5G در هند را در تاریخ 6 سپتامبر 2023 تایید می کند.

جزئیات این دستگاه هنوز فاش نشده است، اما با ویدیویی که می پرسد “آیا آماده تجربه سرعت هستید؟” گوشه گرد گوشی هوشمند در ویدیو مشخص شده است. حدس زدن دستگاه بسیار سخت است زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند آینده نوکیا 5G وجود ندارد. حتی فاش نشد که بتواند چیزی را که در 6 سپتامبر انتظار داریم روشن کند. با این حال، ما معتقدیم که این گوشی هوشمند جدید سری X است زیرا تاریخ عرضه با عرضه سال گذشته Nokia X30 مطابقت دارد.

نوکیا سخت در تلاش است تا تلفن های همراه جدید و گوشی های هوشمند مقرون به صرفه را عرضه کند. این شرکت اخیراً چند نوع رنگ اضافی از نوکیا C12 و 2660 Flip را معرفی کرده است.

جدیدترین گوشی هوشمند 5G که توسط یک شرکت تحت مالکیت HMD عرضه شد، نوکیا X30 5G است. این مدل دارای صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 700 نیت است. صفحه نمایش HD+ یا همان وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل هم در این مدل قابل مشاهده است. این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون 695 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 619 قدرت می گیرد. این مدل در سه نوع ذخیره سازی 128 گیگابایت + 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت + 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت + 8 گیگابایت رم در دسترس است.

در بخش دوربین، یک دوربین دوگانه عقب با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی وجود دارد. یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو برای سلفی و تماس ویدیویی قرار گرفته است.

نوکیا بزودی گوشی جدید معرفی می کند

در دیگر خبرها نوکیا گوشی هوشمند جدید 5G را در ایالات متحده به نام نوکیا G310 معرفی کرد. G310 دستگاهی مقرون به صرفه است که به دلیل طراحی قابل تعمیر توسط کاربر متمایز است. به لطف فناوری QuickFix نوکیا، کاربران می توانند به راحتی قطعات آسیب دیده مانند نمایشگر، باتری و درگاه شارژ را تعویض کنند.

HMD Global، شرکت سازنده گوشی های هوشمند نوکیا، با iFixit همکاری کرده تا دستورالعمل های تعمیر و قطعات جایگزین معتبر را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر قابلیت تعمیر، نوکیا G310 یک گوشی هوشمند بسیار عمومی بوده که دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی HD+ با نرخ نوسازی 90 هرتز است. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 480+ بهره می برد و دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.

در بخش دوربین، دوربین سه‌گانه‌ای در عقب دارد که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی می شود. برای دوربین سلفی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای سلفی و چت ویدیویی تدارک دیده شد. علاوه بر این، دستگاه به فناوری صوتی OZO نوکیا مجهز شده است. طبق گفته نوکیا، کیفیت پخش صدا را بهبود می بخشد و ضبط صدا را برای فیلم ها بالا می برد. انرژی Nokia G310 توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 20 واتی تامین می شود. این گوشی همچنین دارای تراشه NFC و حسگر اثر انگشت بیومتریک است.

از نظر نرم افزاری، اندروید 13 هم دارد. G310 5G سومین گوشی هوشمند نوکیا در سال جاری بوده که دارای طراحی QuickFix است و تعمیر آن را آسان می کند. این یک تغییر طراوت در دورانی است که قابلیت تعمیر دستگاه به طور فزاینده ای چالش برانگیز شد. قیمت محصول جدید نوکیا 186 دلار بوده و برای خرید دردسترس است.

در اخباری دیگر شرکت اچ ام دی گلوبال، صاحب امتیاز برند نوکیا، یک گوشی سری C به نام نوکیا C210 را در ایالات متحده معرفی کرد. گفته می شود که بسیار بادوام است اما کاربران نمی توانند بر خلاف G310 5G خود تعمیر کنند.

نوکیا C210 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح HD و طراحی ناچ است. صفحه نمایش با پوشش کورنینگ Gorilla Glass 3 در برابر آسیب های تصادفی و خط و خش محافظت می‌شود. دکمه پاور جانبی با حسگر اثرانگشت همراه شد. گفته می شود این گوشی هوشمند به یک شاسی فلزی مقاوم مجهز شده که آن را بادوام می کند. همچنین دارای گواهی IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است.

منبع

به این پست امتیاز بدید