چند سالی است که سونی به عنوان یکی از برندهای مطرح در زمینه تلویزیون های پریمیوم و گران قیمت شناخته می شود. این شرکت به تازگی محصولات جدید خانواده براویا خود را برای تکمیل سری 2024 معرفی کرده است که از پنل مجهز به فناوری مینی ال ای دی بهره می برد و می تواند کیفیت بسیار خوبی را در اختیار بینندگان قرار دهد.

مشخصات تلویزیون سونی براویا در سال 2024

پرچمدار تلویزیون های پریمیوم جدید سونی، براویا 9 است که به لطف استفاده از فناوری mini-LED، در مقایسه با نسخه سال گذشته (X95L) تاکنون 325 درصد پیشرفت در مناطق نوردهی داشته است. این تلویزیون نه تنها قادر است رنگ مشکی عمیق را به بیننده برساند، بلکه حداکثر روشنایی آن 50 درصد بیشتر از قبل است. مصرف برق CPU محصول نسبت به سری قبلی 20 درصد کاهش یافته است و اکنون کارایی بیشتری دارد.

سونی همواره به استانداردهای مورد استفاده تولیدکنندگان محتوا توجه ویژه ای داشته و از سال 2024 این قانون را در سریال های تلویزیونی خود رعایت کرده است. علاوه بر پشتیبانی از فناوری Dolby Vision، تمامی مدل ها به جز سری Bravia 3 از Adaptive Calibrated نتفلیکس و آمازون بهره می برند. حالت‌های کالیبره‌شده Prime Video. این حالت ها امکان بهینه سازی خودکار تنظیمات تصویر را برای نمایش بهتر محتوا فراهم می کند. نسخه 65 اینچی سری 9 براویا با قیمت 3299 دلار برای خرید در دسترس خواهد بود که این رقم برای نسخه 75 اینچی به 3999 دلار افزایش می یابد. نسخه گران قیمت 85 اینچی با قیمت 5499 دلار در دسترس خواهد بود.

محصولات سری براویا 8 از پنل OLED استفاده می کنند و سونی ادعا می کند که ضخامت و حاشیه آنها نسبت به نسل قبل به ترتیب 31 و 29 درصد کاهش یافته است. محصولات این سری علاوه بر پشتیبانی از استانداردهای ذکر شده در بالا، از حالت بازی ویژه با نرخ رفرش 120 فریم بر ثانیه و بهینه سازی خودکار برای کنسول PS5 نیز بهره می برند. امکان باز کردن چندین پنجره با پشتیبانی یوتیوب در حین بازی وجود دارد تا در صورت نیاز کاربر بتواند در حین تماشای راهنما یا محتوای مورد نظر به بازی ادامه دهد.

سری براویا 7 دوباره شاهد استفاده از مینی ال ای دی است که بسیار ارزان تر از محصولات سری براویا 9 است. نسخه 65 اینچی با قیمت 2299 دلار در دسترس است. در حالی که نسخه 85 اینچی با قیمت 3499 دلار در دسترس خواهد بود. ارزان‌ترین سری Bravia 3 است که به نرخ تازه‌سازی 60 فریم در ثانیه محدود شده و از پنل LED مستقیم استفاده می‌کند.

اگرچه سونی تویترهای رو به بالا را در سری Bravia 9 گنجانده است و بلندگوهای تلویزیون جدید این شرکت می توانند کیفیت بالایی را ارائه دهند. اما سینمای خانگی بدون سیستم صوتی مجزا بی معنی است. به همین دلیل سونی نوار صوتی و سیستم صوتی جدیدی را معرفی کرده است که مجهز به چهار بلندگو است و به راحتی به دیوار متصل می شود. همچنین امکان اتصال بلندگوها به صورت بی سیم وجود دارد. اگرچه قیمت آنها بدون ساب ووفر 2499 دلار خواهد بود. بلندگوهای Bravia's Theatre U با قیمت 299 دلار با قابلیت پاسخگویی به تماس در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.