آن در بخش دیگری از توضیحاتش اعلام کرده که برای تحقق اهداف مایکروسافت در هوش مصنوعی به شفافیت، اعتماد و تأیید محتوای تولیدشده با این فناوری نیاز است. به‌عنوان مثال چگونه می‌توان از معتبر بودن خروجی‌های تولید شده با مدل‌ زبانی بزرگ (LLM) اطمینان داشت؟ راهکارهای مبتنی‌بر بلاک چین می‌توانند به تأیید، زمان‌بندی و نسبت‌دهی محتوا‌ی تولید شده با هوش مصنوعی به منبع کمک کنند و درنتیجه اعتبار در اقتصاد دیجیتال توزیع‌شده، بهبود خواهد یافت.

ترکیب بلاک چین با مدل‌های زبان بزرگ باعث می‌شود معیاری برای شفافیت و اعتماد به محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی دردسترس قرار گیرد و از طرفی به ارائه‌ی راهکارهایی برای افزایش احساس اطمینان کاربران هنگام کار با این فناوری کمک می‌کند. شفاف بودن و تغییرناپذیری بلاک چین می‌تواند اعتماد افراد را به محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی بهبود دهد تا اطمینان حاصل شود تصمیمات این فناوری به‌درستی گرفته شده‌اند.

شیخ می‌گوید هوش مصنوعی باید مسئولانه تکامل یابد و وب ۳ می‌تواند در این مسیر، بسیار مفید واقع شود تا فناوری مذکور، اعتبار لازم را به‌دست ‌آورد. مدیرعامل Aptos Labs اشاره می‌کند که همه‌چیز در بلاک چین، تأیید شده است و این تأیید می‌تواند به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با اطلاعات قابل‌ اطمینان کمک کند.

شیخ در بخش دیگری از توضیحاتش اعلام کرد مایکروسافت به استفاده از اطلاعات معتبر برای آموزش مدل‌ها علاقه دارد و این جایی است که فناوری Aptos می‌تواند مفید واقع شود. درواقع برای دستیابی به هدف مذکور به بلاک چین فوق‌العاده کارآمد با توان عملیاتی بسیار بالا نیاز است.

گفتنی است شبکه‌‌ی Aptos درکنار آوالانچ به‌عنوان یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاک چین در جهان شناخته می‌شود. Aptos با توان عملیاتی سریع و صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌ها، پیش‌نیازهای موردنظر شرکت‌های بزرگ فناوری مثل مایکروسافت را برای ادغام با محصولات و خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارد.

کمک به شرکت‌های فناوری بزرگ که از فناوری وب ۳ برای کاوش عمیق‌تر در هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به آن‌ها اجازه می‌دهد محصولات خود را با روشی بهتر و کارآمدتر به حوزه‌ی بلاک چین پیوند دهند. آن می‌گوید یکی از موانع اصلی برای ورود توسعه‌دهندگان بیشتر به وب ۳ امروزی این است که نوشتن قرارداد هوشمند امن فرآیند بسیار سختی محسوب می‌شود.

ازنظر آن، ساخت قرارداد هوشمند بسیار دشوار است اما برنامه‌هایی مثل ادغام Copilot با گیت‌هاب که از توسعه‌ی قراردادهای مبتنی‌بر بلاک چین پشتیبانی می‌کند و همچنین Aptos Assistant به شرکت‌های مختلف اجازه می‌دهند با روشی ساده‌تر به قراردادهای هوشمند و سایر فناوری‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند.

آن همچنین اظهارداشت Aptos Assistant با هدف ایجاد ارتباط بین وب ۲ و وب ۳ طراحی شده و می‌تواند ابزاری بسیار کاربردی برای ادغام بلاک چین با هوش مصنوعی مایکروسافت باشد. نکته‌ی جالب اینکه ارزش هر واحد توکن Aptos پس‌از اعلام خبر همکاری این شرکت با غول فناوری اهل ردموند با جهش قابل توجه ۱۸ درصدی از ۶٫۷۴ دلار به ۷٫۹۴ دلار رسید. البته در لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله ارزش توکن مذکور به ۷٫۳۷ دلار کاهش یافته است.