حدود سه سال از عرضه پلی استیشن 5 و کنسول های جدید ایکس باکس می گذرد و طبق گزارش CNET، مایکروسافت انتظار دارد که نسل بعدی پلی استیشن و ایکس باکس تا پنج سال دیگر وارد بازار شوند.

مایکروسافت اکنون در دادگاه سرنوشت ساز کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) است تا از موضع خود در معامله 68.7 میلیارد دلاری با Activision دفاع کند. اسناد دادگاهی که صبح امروز منتشر شد نشان می دهد که مایکروسافت انتظار دارد تاریخ عرضه نسل بعدی کنسول ها سال 2028 باشد.

در اولین روز جلسه استماع مایکروسافت، این شرکت اسنادی را برای دفاع از موضع خود و اثبات بی‌اساس بودن نگرانی‌های کمیسیون تجارت فدرال ارائه کرد. کمیسیون می گوید قراردادهای مایکروسافت با شرکت هایی مانند انویدیا و نینتندو، که سعی در نشان دادن رفتار ضد انحصار دارند، دارای “خلاف های قانونی” است که مایکروسافت می تواند در آینده دوباره درباره آنها مذاکره کند.

در روز اول دادگاه شاهد اتفاقات جالبی بودیم. مایکروسافت اعلام کرد که سونی همیشه می‌دانست که بازی‌های Activision همچنان برای پلی‌استیشن در دسترس خواهند بود و این شرکت صرفاً به دنبال حفظ موقعیت خود در بازار کنسول‌ها بود. مدیر اجرایی پلی استیشن همچنین گفت که در صورت بسته شدن این قرارداد، سونی نمی تواند پلن های پلی استیشن 6 خود را با اکتیویژن به اشتراک بگذارد.