مایکروسافت آزمایش نمایشگر را آغاز کرده است تبلیغات در منوی شروع ویندوز 11 او انجام می دهد. این غول نرم افزاری برنامه هایی از فروشگاه مایکروسافت را در بخش توصیه شده در منوی Start به کاربران ارائه می دهد که معمولاً فایل ها و برنامه های توصیه شده را نمایش می دهد.

پست وبلاگ مایکروسافت در مورد افزودن تبلیغات به ویندوز 11 می گوید:

ما اکنون در حال آزمایش پیشنهادهایی در بخش توصیه‌ها در منوی استارت هستیم تا به شما کمک کند برنامه‌های عالی را در فروشگاه مایکروسافت پیدا کنید. این ویژگی فقط برای Windows Insiders در کانال بتا ایالات متحده نشان داده می شود و برای دستگاه های تجاری (دستگاه های مدیریت شده توسط سازمان ها) اعمال نمی شود.

نمایش تبلیغات در منوی شروع ویندوز 11

مایکروسافت همچنین توضیح داد که امکان غیرفعال کردن نمایش تبلیغات از طریق قسمت تنظیمات ویندوز 11 وجود دارد، اما به نظر می رسد که به صورت پیش فرض نمایش داده شوند. ردموند در حال حاضر به دنبال بازخورد کاربران در مورد این تغییر است، بنابراین اگر بازخورد مثبت کافی وجود نداشته باشد، ممکن است مایکروسافت تصمیم بگیرد که نمایش تبلیغات را در نسخه‌های بعدی ویندوز 11 حذف کند.

چند سال پیش، مایکروسافت شروع به آزمایش تبلیغات در فایل اکسپلورر در ویندوز 11 کرد. این غول نرم افزاری بیش از 10 سال است که سعی در نمایش تبلیغات در ویندوز دارد. در حال حاضر تبلیغات در صفحه قفل ویندوز 10 و منوی استارت وجود دارد، بنابراین دیدن آنها در ویندوز 11 احتمالاً چندان تعجب آور نیست.

البته هنوز دقیقاً مشخص نیست که آیا تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 باقی خواهند ماند، زیرا این ویژگی یک راه اندازی آزمایشی است و به شدت تحت تأثیر بازخورد ارائه شده توسط Windows Insiders قرار خواهد گرفت. هفته گذشته، مایکروسافت همچنین به‌روزرسانی Moment 5 را برای ویندوز 11 با ویژگی‌هایی مانند بهبود اشتراک‌گذاری در نزدیکی منتشر کرد.