دیروز، مایکروسافت از آخرین تغییرات ویندوز در رویداد بزرگ ساخت رونمایی کرد. برخلاف تصور بسیاری از کاربران، نسخه جدید سیستم عامل محبوب ردموند با نام ویندوز 12 عرضه نخواهد شد.

گمانه زنی ها در مورد ویندوز 12 برای اولین بار از سال گذشته آغاز شد. زمانی که برخی منابع گفتند که مایکروسافت می خواهد به چرخه به روز رسانی سه ساله مانند ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 بازگردد.

آنچه در مورد به روز رسانی بعدی ویندوز 11 جالب است، تغییرات گسترده ای است که ممکن است در نگاه اول قابل توجه نباشد. اما به نظر می رسد که مایکروسافت عملا سیستم عامل را بازسازی کرده است.

پاوان دائولوریسرپرست و معاون تیم ویندوز و سرفیس پانوس پانایی معروف می‌گوید: «ما واقعاً روی مدرن‌سازی این به‌روزرسانی برای ویندوز 11 تمرکز کردیم. ما این به‌روزرسانی ویندوز 11 را با تمرکز واقعی بر استنباط هوش مصنوعی و استفاده از مجموعه دستورالعمل‌های Arm64 در تمام سطوح سیستم عامل ایجاد کردیم. برای ما، این به معنای ایجاد یک کامپایلر جدید برای ویندوز بود. بر اساس این کامپایلر، یک کرنل جدید برای ویندوز ساختیم. ما اکنون الگوریتم های زمان بندی جدیدی در این سیستم عامل داریم که از معماری جدید سیستم روی یک تراشه استفاده می کنند.

به گزارش Ars Technica، مایکروسافت هنوز نگفته است که آیا تغییرات اساسی در ویندوز 11 باعث بهبود تجربه کاربری برای کاربران x86 می شود یا خیر. مدتی پیش گفته شد که نسخه جدید ویندوز 11 روی برخی از پردازنده های قدیمی اجرا نمی شود. این احتمالاً به دلیل تغییرات جدیدی است که مایکروسافت اعمال کرده است.

مقالات مرتبط

حتی با وجود تمام تغییرات گسترده ای که در به روز رسانی ویندوز 11 2024 ارائه شده است، مایکروسافت تصمیم گرفته است که نام ویندوز 11 را دوباره حفظ کند. سرعت پذیرش ویندوز 11 توسط مردم کمتر از ویندوز 10 است و ظاهرا مایکروسافت نمی خواهد کاربران خیلی زود از ویندوز 11 دست بکشند. طبق اسناد فاش شده، ویندوز 11 در حال حاضر بین 400 تا 500 میلیون کاربر فعال دارد.

تغییر نام ویندوز لزوما به معنای تغییرات انقلابی نیست. نسخه اولیه ویندوز 11 اساساً همان ویندوز 10 با رابط کاربری جدید بود. مایکروسافت زمانی ویندوز 11 را “ویندوز 10 ایکس” نامید و زمانی که ویندوز 11 را سه سال پیش معرفی کرد، بسیاری از تحلیلگران را شگفت زده کرد. با این حال، بسیاری از برنامه ها و بازی ها ویندوز 11 را به عنوان نسخه ای از ویندوز 10 معرفی می کنند.

Windows 11 24H2 Update پاییز امسال برای رایانه های شخصی عرضه می شود. کاربران داخلی و توسعه دهندگان می توانند نسخه ناتمام را در حال حاضر تجربه کنند.