مایکروسافت می خواهد رایانه های شخصی Copilot Plus جدید خود را در هفته آینده بدون ویژگی بحث برانگیز Recall عرضه کند. ویژگی Recall از هر کاری که در رایانه خود انجام می دهید اسکرین شات می گیرد و از زمان معرفی تاکنون موضوع بحث های زیادی بوده است.

مایکروسافت در بیانیه ای گفت: «ما در حال تنظیم مدل دانلود خود هستیم تا از تجربه جامعه Insider استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این ویژگی با استانداردهای امنیتی و کیفیت بالا ما مطابقت دارد. هنگامی که نسخه پیش‌نمایش Windows Insider Recall منتشر شد، جزئیات نحوه دریافت آن را به اشتراک خواهیم گذاشت.”

بیانیه مایکروسافت به این معنی است که خریداران رایانه های شخصی Copilot Plus در ابتدا به ویژگی دانلود دسترسی نخواهند داشت. در واقع، مایکروسافت در واقع اذعان دارد که برای آزمایش بهبود امنیت دانلود به زمان بیشتری نیاز دارد.

ماه گذشته، مایکروسافت برای اولین بار ویژگی فراخوان را به عنوان بخشی از قابلیت های هوش مصنوعی رایانه های CopilotPlus معرفی کرد. از آن زمان، حامیان حریم خصوصی و کارشناسان امنیتی هشدار داده اند که دانلود می تواند یک “فاجعه” برای امنیت سایبری باشد.

هفته گذشته، مایکروسافت متعهد شد که سه به‌روزرسانی بزرگ را برای Recall انجام دهد، از جمله تبدیل این ویژگی به یک تجربه اختیاری، رمزگذاری پایگاه داده و احراز هویت Windows Hello.

Recall از هوش مصنوعی برای گرفتن اسکرین شات از تقریباً هر چیزی که در رایانه خود می بینید یا انجام می دهید استفاده می کند و سپس به شما امکان می دهد آنچه را که دیده اید جستجو و بازیابی کنید. همه چیز در Recall طوری طراحی شده است که محلی و خصوصی در دستگاه باقی بماند و هیچ داده ای برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده نمی شود.

تصمیم مایکروسافت برای به تاخیر انداختن راه اندازی ویژگی دانلود پس از شهادت برد اسمیت مدیر اجرایی مایکروسافت در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان ایالات متحده حضور داشت. اسمیت گفت که مایکروسافت امنیت را به عنوان بخشی از ابتکار آینده امن (SFI) در اولویت قرار داده است.

به گفته اسمیت، مایکروسافت امنیت را به بخشی اجباری از فرآیند بررسی دوسالانه برای همه کارمندان تبدیل خواهد کرد: “با این تغییر، امنیت سایبری در حقوق و دستمزد سالانه هر کارمند لحاظ خواهد شد.”