مایکروسافت این شرکت از سال گذشته خدمات هوش مصنوعی را به مشتریان شخصی، تجاری و آموزشی خود ارائه می دهد و اکنون برای اولین بار خدمات هوش مصنوعی جدیدی را اعلام کرده است. اهداف جاسوسی به دولت ایالات متحده ارائه شده است.

بلومبرگ گزارش می دهد که سرویس جدید هوش مصنوعی که در حال حاضر نامش فاش نشده است، برای سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده مانند سیا ساخته شده است. کار بر روی این سرویس در واقع از هفته گذشته آغاز شده است، اما مایکروسافت قبلاً آن را رسمی کرده است.

ویلیام چاپل، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت برای ماموریت های استراتژیک و فناوری، می گوید:

این اولین باری است که ما یک نسخه ایزوله (هوش مصنوعی) – غیر متصل به اینترنت – در یک شبکه ویژه داریم که فقط دولت ایالات متحده به آن دسترسی دارد.”

هوش مصنوعی جاسوسی مایکروسافت

چاپل توضیح می دهد که سرویس هوش مصنوعی جدید مبتنی بر مدل زبان بزرگ GPT-4 استارتاپ OpenAI است و می تواند داده ها را بخواند اما از آن درس نگیرد. همچنین همانطور که گفتیم این سرویس قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد و برای جلوگیری از افشای هرگونه اطلاعات طبقه بندی شده طراحی شده است.

اگرچه سرویس جاسوسی جدید هوش مصنوعی مایکروسافت در حال حاضر فعال است، سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده هنوز آن را آزمایش و تایید نکرده اند. مشخص نیست این سرویس چه زمانی تست می شود. همچنین، در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد میزان هزینه ای که مایکروسافت قصد دارد برای این سرویس جاسوسی هوش مصنوعی از دولت دریافت کند، وجود ندارد.

در ماه مارس، دفتر امنیت سایبری مجلس نمایندگان ایالات متحده، کارکنان را از استفاده از دستیار هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت منع کرد. کنگره ایالات متحده گفت: “به دلیل تهدید افشای داده های کنگره برای سرویس های ابری تایید نشده، خطری برای کاربرانش وجود دارد.” در نوامبر 2023، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد نسخه ای از Copilot را برای مشاغل دولتی در تابستان 2024 منتشر کند. این شرکت از آن زمان تنها گفته است که همچنان قصد دارد سرویس Copilot مبتنی بر دولت را در اواخر سال 2024 منتشر کند.