متا با مایکروسافت همکاری کرده است تا Llama 2 AI را به عنوان نسل بعدی مدل‌های زبان برای تجارت و تحقیق ارائه دهد. این مدل به صورت متن باز از طریق Microsoft Azure، AWS، Hugging Face و سایر سرورهای هوش مصنوعی منتشر خواهد شد.

مایکروسافت در رویداد Inspire از محصولات جدیدی مانند Bing Chat Enterprise رونمایی کرد. متا نیز در این رویداد حضور یافت و مدل جدیدی با هوش مصنوعی را با همکاری غول فناوری ردموند معرفی کرد. لاما 2 پسندیدن متن باز پیشنهادات همانطور که در وب سایت مایکروسافت بیان شده است، این مدل توسط Azure و Windows پشتیبانی خواهد شد.

علاوه بر این، متا با کوالکام همکاری خواهد کرد تا Llama 2 را از سال 2018 به پلتفرم اسنپدراگون بیاورد. 2024 آن را به گوشی، لپ تاپ و هدفون بیاورید. با این کار دیگر نیازی به تکیه بر سرویس های ابری برای استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی در کاربردهای مختلف نخواهد بود.

متا می گوید که منبع باز Llama 2 به است ایمنی این مدل هوش مصنوعی را بهبود می بخشد. این شرکت معتقد است که از این طریق توسعه دهندگان و محققان می توانند این مدل زبان بزرگ را آزمایش کرده و مشکلات آن را پیدا کنند.

متا می گوید که Llama 2 نیز مراحل تست را از طریق تیم های قرمز پشت سر گذاشته است. این آزمایش‌ها از تیم‌هایی در داخل و خارج شرکت برای انجام آزمایش‌های تهاجمی علیه یک محصول استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی Llama 2 چه تفاوتی با Llama دارد؟

Llama 2 در دو نسخه موجود است: لاما 2 و تماس 2-چت. نسخه دوم برای تماس های دو طرفه بهینه شده است. دو نسخه از نسل دوم این هوش مصنوعی نیز از نظر تعداد پارامترها سه ویرایش هستند 7، 13 و 70 میلیارد پارامتر از هم جدا می شوند

لاما 2 از 2 تریلیون توکن آموزش داده شده است. هر نشانه یک قطعه متن مانند یک کلمه است. این افزایش قابل توجهی در مقایسه با 1.4 تریلیون توکن Llama است. البته رقبا شامل مدل هایی مانند PalM 2 گوگل هستند که بر روی 3.6 تریلیون توکن آموزش دیده اند.

متا دقیقاً منبع اطلاعات خود را برای آموزش Llama 2 فاش نمی کند و فقط می گوید که آنها اطلاعات خود را از وب به دست آورده اند. این مدل هوش مصنوعی در معیارها کمی بدتر از مدل هایی مانند GPT-4 و PaLM 2 عمل می کند. اما متا می گوید که مدل آنها تقریباً به اندازه ChatGPT در ارزیابی های انسانی عمل کرده است.