شایعات مختلف در مورد مدل 2024 سرفیس پرو 10 به استفاده از پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت در این دستگاه اشاره داشت. شایعاتی که آشکارا صحت نداشتند.

طبق نتایج منتشر شده از تست Geekbench ML، سرفیس پرو 10 به جای اسنپدراگون ایکس الیت، با پردازنده 10 هسته ای اسنپدراگون ایکس پلاس و 16 گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

Geekbench

نتایج این تست امتیاز 2410 را برای بخش DirectML تبلت مایکروسافت در پیکربندی رم 16 گیگابایتی به ثبت رساند. DirectML یک فناوری اختصاصی مایکروسافت است که از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای بهبود وضوح تصاویر استفاده می کند.

پردازنده Snapdragon X Plus دارای 10 هسته در ماژول CPU (شامل 6 هسته با کارایی بالا و 4 هسته کم مصرف) است. کوالکام هنوز به طور رسمی این پردازنده را معرفی نکرده است و به احتمال زیاد جزو پردازنده های میان رده سری اسنپدراگون خواهد بود.

مقالات مرتبط

برخی شایعات حاکی از آن است که سرفیس پرو 10 از صفحه نمایش OLED با کنتراست چشمگیر و رنگ مشکی عمیق تر نسبت به نمایشگرهای LCD نسل قبل استفاده خواهد کرد. مایکروسافت تبلت جدید خود را با قابلیت هوش مصنوعی عرضه خواهد کرد.

طراحی نسخه اسنپدراگون سرفیس پرو 10 احتمالا مشابه نسخه تجاری سرفیس پرو 10 است که در 21 مارس 2024 (2 آوریل 1403) معرفی شد. هنوز اطلاعاتی از قیمت تبلت جدید مایکروسافت در دست نیست و باید تا عرضه این محصول همراه با لپ تاپ سرفیس 6 مایکروسافت در 20 می (31 اردیبهشت) منتظر بمانیم.