پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان Amka این بار به هنر روی آورد. در ویدئویی که سازنده این ربات یعنی Engineered Arts منتشر کرده است، نقاشی آمکا و کشیدن گربه را این ربات می بینیم.

در ویدئوهایی که تاکنون توسط Amca منتشر شده، این ربات انسان نما می تواند با چهره خود احساسات مختلف انسانی را نشان دهد و به زبان های مختلف صحبت کند. این ربات از میکروفون، دوربین و سیستم تشخیص چهره استفاده می کند. Amca که از مدل زبان GPT-3 استفاده می کند، چند ماه پیش به مدل GPT-4 ارتقا یافت. اکنون به لطف مدل هوش مصنوعی انتشار پایدار، این ربات توانست نقاشی کند.

نقاشی ربات انسان نما Amka

Stable Diffusion یک مدل هوش مصنوعی مولد برای تبدیل متن به تصویر است که البته می تواند تصاویر را از طریق دستورات متنی به یکدیگر تبدیل کند و همچنین تصاویر را کامل یا گسترش دهد.

Engieered Arts اکنون از همین مدل برای نقاشی Amca استفاده می کند، اما این شرکت برای انجام چنین کاری با چالش های متفاوتی روبرو است. با این حال، تمرکز اصلی آنها این بود که آمکا را در سریع ترین زمان ممکن بکشند تا بیننده را خوشحال کنند.

در ویدیوی ارسال شده، Amka نحوه تولید یا ترسیم تصاویر را توضیح می‌دهد و می‌گوید که می‌تواند با استفاده از پروژه شبکه عصبی انتشار پایدار منبع باز طراحی کند. پس از استفاده از این مدل هوش مصنوعی، Amka تصویر را اسکلت بندی کرده و به وکتور تبدیل می کند و در نهایت تصویر روی بوم کشیده می شود.

در این ویدیو از آمکا خواسته می شود که یک گربه بکشد که این کار را انجام می دهد و حتی در مورد گربه ها صحبت می کند. طراحی پیشرفته ترین ربات انسان نما جهان خیلی بد نیست و امکا حتی امضای خود را در کنار نقاشی خود امضا می کند.

وقتی از امکا در مورد نقاشیش می پرسند، می گوید اگر نقاشی او را دوست ندارید، احتمالاً هنر را درک نمی کنید!