در سال 2003، ادوارد تافت، کارشناس تجسم داده‌ها، فاجعه امسال کلمبیا را – که در آن هفت فضانورد با متلاشی شدن شاتل‌شان جان باختند – در یک نرم‌افزار دنبال کرد. او ادعا می کند که پاورپوینت مانع از درک جدی خطرات پیش روی شاتل توسط افراد ناسا شده است. پاورپوینت تقریباً «تجزیه روایت‌ها و داده‌ها را به … بخش‌های حداقلی»، «نگرانی به شکل و نه محتوا» و «تجاری‌گرایی گیج‌کننده که اطلاعات را به تبلیغات تجاری تبدیل می‌کند» را تحمیل کرد. خطرات جدی در پایین سلسله مراتبی از نقاط تحت عنوان بزرگتر و آفتابی تر مدفون شدند. تافت اشاره کرد که اگر فقط اطلاعات در یک گزارش فنی مناسب ارائه شده بود، فضانوردان ممکن بود هنوز زنده باشند.

بیست سال بعد، ابزار اداری جدیدی وجود دارد که ما را از بیان و پردازش کامل اطلاعات مهم باز می دارد: تخته سفید دیجیتال. این تابلوها بوم‌های بزرگی هستند که می‌توانید تقریباً تعداد نامحدودی از متن، تصویر، جداول، نمودار، شکلک‌ها و شکل‌ها را به آن‌ها اضافه کرده و بکشید. در حالت معمولی خود، بیشتر با یادداشت های چسبناکی پوشیده شده اند که افراد یک یا سه کلمه روی آن نوشته اند. به خاطر سپردن معنای کلمات در متن به سرعت ممکن است دشوار شود، اما اشکالی ندارد. مانند کتاب‌هایی که به‌عنوان تزئینات استفاده می‌شوند، ارزش خود را از این واقعیت می‌گیرند که معنایی دارند.

وایت بردهای دیجیتال زیبایی شناسی و منطق زیربنایی خود را مدیون تفکر طراحی هستند، ایدئولوژی ای که طی دو دهه گذشته در انواع مؤسسات شتاب یافته است. تفکر طراحی مانند خودیاری برای سازمان هایی است که می خواهند تغییراتی ایجاد کنند. مراحل مدون آن – همدلی، تعریف، ایده‌پردازی، نمونه‌سازی اولیه، آزمایش – نوید تحول بنیادین را می‌دهد. در جلسات طوفان فکری که برای تعریف آن آمده‌اند، افراد از Post-it برای نوشتن ایده‌ها و چسباندن آن‌ها روی یک سطح مشترک استفاده می‌کنند تا همه بتوانند آن‌ها را ببینند و مرتب کنند. این عمل قرار است با ترغیب شرکت‌کنندگان به بررسی گزینه‌های مختلف قبل از تصمیم‌گیری در مورد بهترین، جلسات را با هم همکاری بیشتری کند. اما شبیه بررسی فناوری MIT تجربه یکی از طراحان سابق گوگل را در مقاله‌ای اخیر در مورد انتقاد فزاینده از تفکر طراحی توضیح داد، «با وجود همه هیجان‌ها و پست‌هایی که ایجاد کردند، جلساتی که او رهبری کرد معمولاً منجر به ایجاد محصولات نمی‌شد، یا در واقع راه حل از هر نوع.»

در عوض، تصاویر چنین جلساتی خود به محصول تبدیل شدند. تصاویری از پست‌های چسبیده به تخته‌های سفید در همه جا ظاهر می‌شوند – ارائه‌ها، مقالات، مطالعات موردی – به عنوان سیگنال‌هایی مبنی بر اینکه یک نوآوری رخ داده است. پس از گذراندن پنج هفته به عنوان یک شرکت کننده-مشاهده در یک “کارگاه نوآوری” پربار Post-it در سال 2014، ایتان ویلف مردم شناس به این نتیجه رسید که Post-it کلید بازتولید “الگوهای بصری مرسوم در مورد چگونگی به نظر رسیدن یک بینش معتبر” شده است. او همچنین خاطرنشان کرد که ایده های پراکنده ای که مردم روی آنها می نوشتند، ارتباط مبهمی با هدف کارگاه برای بهبود یک وب سایت دارد.

زمانی که ویلف این مشاهدات را در یک ساختمان اداری در مرکز شهر منهتن انجام داد، یادداشت‌های چسبناک از قبل به امواج رادیویی رسیده بودند. اولین وایت بردهای دیجیتال، اشیایی فیزیکی بودند که اغلب در مدارس استفاده می‌شدند که می‌توانستید با دست یا قلم صفحه نمایش آن‌ها را لمس کنید. تقریباً در پایان روز، یک سری از شرکت‌ها نسخه‌های آنلاین را ساختند. در حالی که برخی برای آموزش طراحی شده اند، بسیاری از آنها حول “همکاری آنلاین با یادداشت های چسبنده” سازماندهی شده اند، همانطور که یکی از اولین این شرکت ها محصول خود را توصیف کرد. در طول همه گیری کووید-19، زمانی که مردم دیگر نمی توانستند شخصاً طوفان فکری کنند، استفاده از تخته سفید دیجیتال به سرعت رشد کرد. Miro از 5 میلیون کاربر در بهار 2020 به 50 میلیون کاربر در بهار 2023 رسید، از جمله کارگران 99 نفر از 100 فورچون. مایکروسافت تخته سفید خود را در سال 2021 مجدداً راه اندازی کرد. یک سال بعد، Adobe اعلام کرد قصد دارد Figma را به قیمت 20 میلیارد دلار خریداری کند، تا حدی برای خرید. وایت برد این شرکت، FigJam. و اپل برنامه Freeform خود را معرفی کرد که اکنون در آیفون و مک استاندارد است.

این تخته ها – اغلب خاکستری روشن و پوشیده شده با یک شبکه ظریف – برای کارهای بصری یا فضایی، مانند ترتیب تصاویر یا ایجاد نمودار مفید هستند. اما در حالی که آنها اغلب برای “همکاری بصری” به بازار عرضه می شوند، نوشتن – روی یادداشت های چسبنده – زمان زیادی را از کاربران خود می گیرد. یادداشت‌های چسبناک آنلاین محدودیت‌های فیزیکی را که برای استفاده کوتاه‌مدت قبل از قرار گرفتن در سطل زباله اداری تعیین کرده بود، حذف کرده‌اند. تخته سفید دیجیتال با دادن فضای نامحدود به آنها کلاژهای Post-it را به اسناد کامل تبدیل کرده است. تخته‌های سفید اکنون الگوهای بی‌شماری را برای انواع نوشته‌ها ارائه می‌کنند که برای انتقال افکار پیچیده به روشی پایدار طراحی شده‌اند. بسیاری از این الگوها – مانند آنهایی که ممکن است برای خلاصه، منشور، مخزن تحقیق یا یادداشت های جلسه در Miro بیابید – به شدت از یادداشت های چسبنده استفاده می کنند. حتی کسانی که از آنها استفاده نمی کنند، تمایل دارند روی نماد نگاری خود نقاشی بکشند، که شامل بلوک های رنگی است که با متن پاشیده شده است.