با ارائه نقدینگی به استخر دارایی‌های کریپتو، کاربران Nobitex می‌توانند در سود بالقوه از موقعیت‌های کوتاه سهیم باشند و در عین حال اصل دارایی کریپتو خود را حفظ کنند.

امکان ارائه نقدینگی کاربران به استخر مشارکت به عنوان یکی از زیرمجموعه های Nobitex-DiFi ارائه شده است که به اختصار نوبی فای نامیده می شود. این سرویس یکی دیگر از راه های کسب درآمد در Nobitex است.

استخر مشارکت منبع نقدینگی برای توانایی فروش بدهی در Nobitex است. در واقع موجودی کاربران پروکسی در استخر مشارکت Nobitex تجمیع می‌شود و استخر به‌عنوان یک واسطه آن را بین کاربران پروکسی توزیع می‌کند تا بتوانند از دارایی‌های ارز دیجیتال در موقعیت‌های کوتاه خود استفاده کنند و از روند نزولی سود ببرند. بازار. سود حاصل از این فرآیند که متعلق به وکلا است، طبق شرایط قرارداد وکالت از طریق فرمولی مشخص با وکلا تقسیم می شود.

شرکت در یک مجموعه دارایی برای کاربرانی که تمام یا بخشی از دارایی های خود را در اختیار دارند و برای مدتی قصد فروش آن ها را ندارند و قصد ندارند وارد معاملات فروش متعهد شوند و از این طریق دارایی های خود را در استخر قرار دهند، سودمندتر است. شرکت های وابسته به طور غیر مستقیم از موقعیت فروش متعهد وارد شده توسط سایر کاربران درآمد کسب می کنند.

در حال حاضر امکان استفاده از استخر مشارکت و امکان فروش تعهد برای بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، دوج کوین، شیبا اینو، سولانا، لایت کوین، بیت کوین کش، پولیگون، فانتوم، کاردانو، IAS، Ave، BabyDog، Floki Ino و Tether در Nobitex ارائه می شود. به تدریج فرصتی برای شرکت در استخرهای دیگر فراهم می شود.

سود شرکت در هر استخر در پایان دوره محاسبه به کیف پول کاربر واریز می شود. ضرر احتمالی در صورت فروش بدهی به عهده نماینده خواهد بود و نماینده یا همان کاربری که مالکیت مجموعه دارایی را ارائه کرده است، در زیان احتمالی شرکت نمی کند.

مدت زمان محاسبه هر قسط یک ماه می باشد. این بازه زمانی است که در آن محاسبه و تقسیم سود به کاربران پروکسی انجام می شود و از ابتدای هر ماه شمسی شروع و در پایان هر ماه شمسی به پایان می رسد. اگر کاربر پروکسی در روز افتتاح موقعیت موقعیت خود را ببندد، تمام سود متعلق به او خواهد بود و هیچ سهمی به استخر نمی رود. اما در صورت تمدید موقعیت برای روزهای بعد، سهم سود وکالت روزانه کاهش می یابد و سهم وکالت افزایش می یابد.

کل این فرآیند توسط Nobitex انجام می شود و کاربران پروکسی تنها با فشار دادن دکمه NobiFi و ورود به صفحه مشارکت، مقدار دارایی مورد نظر خود را در استخر مشارکت وارد می کنند. شرکت در استخرهای اجباری نوبیتکس مشمول هیچ هزینه ای نمی باشد و کاربران می توانند بدون پرداخت هزینه یا هزینه در تمامی استخرها شرکت کنند. همچنین انصراف از شرکت در استخر مشارکت به طور پیش فرض آنی است و در صورت قرار گرفتن دارایی در پوزیشن های فروش، این کار ظرف 24 ساعت انجام می شود و دارایی به حساب کاربر بازگردانده می شود.