طبق مشخصات فاش شده، کنسول بازی نسل بعدی ایسوس با نام ROG Ally X احتمالا به 24 گیگابایت رم LPDDR5X-7500 مجهز شده است که می تواند تاثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربری داشته باشد.

ایسوس قبلا تایید کرده بود که ROG Ally X از پردازنده AMD Z1 Extreme قدرت می گیرد. این پردازنده به هشت هسته با معماری Zen 4 در پردازنده و 12 پردازنده گرافیکی RDNA 3 مجهز شده است.

صفحه نمایش هفت اینچی Full HD 120 هرتزی با حداکثر روشنایی 500 نیت در کنسول جدید ایسوس همانند ROG Ally خواهد بود. گفته می شود ایسوس از باتری 80 وات ساعتی در ROG Ally X استفاده می کند که ظرفیت آن دو برابر باتری ROG Ally است.

ایسوس می گوید ROG Ally X کمی سنگین تر و ضخیم تر از نسل قبلی با 678 گرم و 36.9 میلی متر ضخامت است. کنسول جدید ایسوس از درگاه USB4 Type-C استفاده می کند که از Display Port 1.4 و Power Delivery 3.0 خروجی پشتیبانی می کند.

طبق گفته‌های ایسوس، فن داخلی ROG Ally X 23 درصد کوچک‌تر با 50 درصد باله‌های نازک‌تر است که می‌تواند به بهبود جریان هوا تا 10 درصد کمک کند.

جدیدترین کنسول بازی ایسوس در نمایشگاه Computex امسال (13 ژوئن) رونمایی خواهد شد. ایسوس هنوز قیمت کنسول بازی جدید خود را اعلام نکرده است، اما می گوید که قیمت آن بالاتر از نسل قبلی خواهد بود.