به لطف مقررات جدید اتحادیه اروپا، نسل بعدی کنسول های بازی قابل حمل می توانند از باتری های قابل تعویض استفاده کنند.

تازا ریبراوزیر محیط زیست اسپانیا در بیانیه ای گفت: «باتری ها کلید فرآیند کربن زدایی هستند. باتری های پایان عمر منابع ارزشمندی هستند و ما باید بتوانیم از آنها استفاده مجدد کنیم.”

مقررات جدید اتحادیه اروپا برای همه باتری ها از جمله باتری ماشین های الکتریکی، باتری های صنعتی، باتری دوچرخه برقی، اسکوتر برقی و غیره اعمال می شود. قانون مورد بحث در مورد کنسول های قابل حمل مانند Nintendo Switch و Steam Deck نیز اعمال می شود.

بنابراین انتظار داریم تا سال 2027 امکان تعویض باتری کنسول های دستی وجود داشته باشد. طبق قانون جدید مصرف کنندگان باید بتوانند باتری این نوع محصولات را تعویض کنند.

به گفته CNET، شرکت ها همچنین ملزم به ارائه اطلاعاتی در مورد ردپای کربن باتری های خود هستند، از جمله اجزای باتری و محتوای بازیابی، همراه با یک کد QR برای دسترسی به اطلاعات بیشتر. الزامات برچسب‌گذاری در سال 2026 و الزامات کد QR تا سال 2027 معرفی خواهند شد.

اگرچه قوانین جدید فقط برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعمال می‌شود، اما این اقدام احتمالاً سازندگان کنسول‌های دستی را مجبور می‌کند که باتری‌های قابل تعویض را در کشورهای دیگر نیز عرضه کنند، نه اینکه محصولی جداگانه برای آن بازار بسازند.