ساعاتی پس از رونمایی آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه به تشعشعات بیش‌ازحد آیفون ۱۲ اشاره کرد. او تأکید کرد که اگر اپل این مشکل را رفع نکند، فروش آیفون ۱۲ در فرانسه متوقف خواهد شد.

اپل معتقد است که آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ گواهینامه‌ای برای مطابقت با قوانین و استانداردهای انتقال انرژی در سراسر دنیا را دریافت کرده است و مشکل تشعشعات ندارد؛ اما بیانیه‌ای درباره‌ی حل مشکل تشعشعات آیفون ۱۲ با کاهش توان انتقال انرژی هنگام دوربودن از گوشی در iOS 17.1 منتشر کرد.

به‌گفته‌ی اپل، دولت فرانسه تنها میزان انتقال انرژی آیفون را به‌هنگام قرارگیری روی میز سنجیده است. حسگر سطح میز آیفون طوری عمل می‌کند که توان انتقال انرژی هنگام دورشدن کاربر از گوشی افزایش می‌یابد و زمانی‌که آیفون نزدیک انسان است، توان انتقال کاهش پیدا می‌کند. اپل در به‌روزرسانی iOS 17.1 توان انتقال را به‌ مقداری کاهش می‌دهد که مورد‌تأیید فرانسه باشد.

باتوجه به بیانیه‌ای که گروه نظارتی فرانسه (ANFR) در وبسایت خود منتشر کرده است، به‌روزرسانی iOS 17.1 در ۲۴ اکتبر (۲ آبان) برای عموم مردم منتشر خواهد شد و در آن مشکل تشعشعات آیفون ۱۲ رفع می‌شود.

به‌روزرسانی iOS 17.1 به غیر از رفع ایراد تشعشعاتی آیفون ۱۲، قابلیت‌های جدیدی برای اپل موزیک، پشتیبانی ایردراپ از اینترنت، کیف پول دیجیتال اپل و دکمه‌ی اکشن (Action Button) آیفون ۱۵ پرو اضافه می‌کند. با توجه به پایین‌تر بودن قیمت گوشی آیفون ۱۲ نسبت‌ به قیمت گوشی های دیگر اپل، این محصول همچنان طرفدار دارد.