اپل به شما امکان می دهد ویدیوهای HDR را در آیفون خود پخش و ضبط کنید. اینستاگرام همچنین به شما امکان می دهد ویدیوهای HDR را ضبط کرده و آنها را در پروفایل خود آپلود کنید. این ویدیوها در مقایسه با ویدیوهای معمولی روشن تر هستند و رنگ های اشباع بیشتری دارند.

اما اگر این ویژگی در برنامه دوربین آیفون شما کار نمی کند، در اینجا بهترین راه ها برای رفع عدم ضبط ویدیوی HDR در آیفون شما وجود دارد.

تنظیمات دوربین آیفون خود را بررسی کنید

برای فیلمبرداری HDR در آیفون خود، باید مطمئن شوید که این ویژگی در برنامه دوربین فعال است. اگرچه این ویژگی به طور پیش فرض فعال است، می توانید ضبط ویدیوی HDR را در آیفون خود بررسی کرده و به صورت دستی روشن کنید. اینگونه است

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و از لیست گزینه ها روی Camera ضربه بزنید.

مرحله 3: روی Record Video ضربه بزنید.

مرحله 4: به پایین بروید و روی دکمه کنار ویدیو (با عملکرد بالا) ضربه بزنید.

با این کار می‌توانید ویدیوهایی با سرعت 60 فریم در ثانیه در محدوده دینامیکی بالا 10 بیتی از جمله Dolby Vision ضبط کنید.

مرحله 5: پس از انجام، تنظیمات را ببندید و برنامه دوربین را باز کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

فضای ذخیره سازی داخلی را بررسی کنید

ضبط ویدیوهای HDR می تواند به سرعت حافظه داخلی آیفون شما را از بین ببرد. شما می توانید فیلم HDR با وضوح K4 با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. اما یک دقیقه از این ویدیو تقریباً 400 مگابایت از فضای ذخیره سازی آیفون شما را اشغال می کند. از سوی دیگر، حتی اگر فیلمبرداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را انتخاب کنید، اگر فیلم طولانی‌تری ضبط می‌کنید، ممکن است به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید. بنابراین، اگر نمی توانید ویدیوهای HDR را در آیفون خود ضبط کنید، در اینجا نحوه بررسی و پاک کردن حافظه داخلی آورده شده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی General ضربه بزنید.

مرحله 3: iPhone Storage را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

خواهید دید که چه مقدار فضای ذخیره سازی توسط کدام برنامه در آیفون شما اشغال شده است. همچنین می توانید انتخاب و حذف یک برنامه را به صورت دستی انتخاب کنید.

مرحله 4: پس از آزاد کردن فضای ذخیره سازی، برنامه تنظیمات را ببندید و برنامه دوربین را باز کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

خروج اجباری و راه اندازی مجدد برنامه دوربین

اگر آیفون شما همچنان ویدیوهای HDR را ضبط نمی کند، می توانید به اجبار برنامه دوربین را ترک کرده و مجددا راه اندازی کنید. با این کار برنامه دوباره بارگیری می شود و شروعی تازه به آن می دهد.

مرحله 1: در صفحه اصلی آیفون، انگشت خود را به سمت بالا بکشید و نگه دارید تا پنجره های برنامه در پس زمینه ظاهر شوند.

مرحله ۲: برای جستجوی اپلیکیشن دوربین، انگشت خود را به سمت راست بکشید. سپس انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا اپلیکیشن دوربین حذف شود.

مرحله 3: برنامه دوربین را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا می توانید فیلم ها را در HDR ضبط کنید.

از داغ شدن بیش از حد آیفون خود جلوگیری کنید

استفاده از برنامه های سنگین یا انجام کارهای گرافیکی فشرده بر روی آیفون می تواند باعث گرم شدن آن شود. و از آنجایی که ما در مورد ویدیوی HDR صحبت می کنیم، مهم است که آیفون خود را از داغ شدن بیش از حد محافظت کنید. اگر در فضای باز هستید، از عکاسی طولانی مدت HDR بخصوص در دمای بالا اجتناب کنید. ممکن است آیفون شما یک صفحه هشدار نمایش دهد که می گوید: «آیفون قبل از استفاده باید خنک شود». پست ما را در مورد راه حل های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون خود بررسی کنید.

iOS را به روز کنید

اگر ویدیوی HDR هنوز در آیفون شما ضبط نمی شود، ممکن است مشکلاتی در برنامه دوربین وجود داشته باشد. برای این کار باید نسخه iOS خود را به روز کنید. چطوری

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی General ضربه بزنید.

مرحله 3: Software Update را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

مرحله 4: اگر به روز رسانی در دسترس است، آن را دانلود و نصب کنید.

مرحله 5: پس از اتمام نصب، برنامه دوربین را باز کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است.

فیلمبرداری HDR

این راه حل ها زمانی که ویدیوی HDR در آیفون شما ضبط نمی شود کمک می کند. مهارت های عکاسی و فیلمبرداری آیفون تکامل یافته است. شما می توانید یک آیفون با دوربین 48 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس های بسیار واضح و دقیق داشته باشید. اگر اهل عکاسی هستید، دوربین آیفون ابزارهای حرفه ای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

به این پست امتیاز دهید