با افزایش تعداد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی برای استفاده شخصی، برنامه‌های هوش مصنوعی برای طیف وسیعی از کاربردها، از آموزش گرفته تا سلامت و سرگرمی، راه‌اندازی می‌شوند.

مصرف‌کننده‌های روزمره اکنون از برنامه‌های هوش مصنوعی برای ساده‌سازی همه چیز از ساخت ایمیل گرفته تا ویرایش عکس تا بهبود تناسب اندام خود با پشتیبانی دستیاران هوش مصنوعی و برنامه‌های هوش مصنوعی موبایل استفاده می‌کنند.

در این راهنما، ما برخی از برترین برنامه‌های هوش مصنوعی برای کاربران اندروید و iOS را پوشش می‌دهیم و اینکه چگونه این برنامه‌ها زندگی روزمره را تغییر می‌دهند.

 

5 برنامه برتر هوش مصنوعی برای هوش مصنوعی مکالمه و دستیاران هوش مصنوعی

ChatGPT

نسخه برنامه تلفن همراه ChatGPT، چت ربات محبوب هوش مصنوعی مدل زبان بزرگ از OpenAI، برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

با ChatGPT در تلفن همراه، کاربران می‌توانند داده‌های ChatGPT خود را با سایر دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند همگام‌سازی کنند. آنها همچنین می توانند از ادغام Whisper بهره مند شوند که به آنها امکان می دهد از ورودی های صوتی در حین تعامل با برنامه ChatGPT استفاده کنند.

اگرچه ممکن است ویژگی‌های پیشرفته‌تری برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس باشد، اما استفاده از برنامه تلفن همراه پایه رایگان است و به کاربران این امکان را می‌دهد که انواع مختلفی از محتوا را در پاسخ به ورودی‌های خود تولید کنند.

Pi

Pi ثابت کرده است که رقیبی شایسته برای ChatGPT است و به کاربران این امکان را می دهد که مکالماتی شبیه به انسان داشته باشند، به دنبال مشاوره باشند و پاسخ های جالب دیگری را از چت بات Pi دریافت کنند.

Pi در حال حاضر فقط برای کاربران iOS در دسترس است، اگرچه برنامه‌هایی برای انتشار این برنامه در فروشگاه Google Play وجود دارد.

Replika

Replika یک برنامه هوش مصنوعی محاوره ای است که به کاربران اجازه می دهد با یک دوست مجازی به گونه ای ارتباط برقرار کنند که احساس کند با یک انسان واقعی صحبت می کند.

بسته به نیاز کاربر، این Replika را می توان طوری تنظیم کرد که مانند یک دوست، یک مربی شخصی یا حرفه ای یا حتی یک علاقه عاشقانه باشد. کاربران همچنین این گزینه را دارند که به صورت مجازی لحظات را با Replika خود از طریق واقعیت افزوده که عناصری را بر پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند به اشتراک بگذارند. Replika برای کاربران دستگاه های iOS، Android و Oculus در دسترس است.

Otter.ai

Otter.ai یک برنامه هوش مصنوعی کمکی است که در درجه اول صدا را یادداشت، و خلاصه ها کمک می کند. اگرچه می‌تواند به همین راحتی توسط افراد استفاده شود، اما این برنامه برای محتوای مشترک بهترین است، زیرا کاربران مختلف می‌توانند رونوشت را ویرایش کنند و نظرات و نکات برجسته را در صورت لزوم اضافه کنند. Otter.ai برای iOS، Android و Slack در دسترس است و از طریق افزونه کروم نیز در دسترس است.

Cleo

یک دستیار هوش مصنوعی است که به کاربران در انجام مدیریت مالی کمک می کند. کاربران می توانند برای کمک به مدیریت بودجه شخصی، پس انداز، اجتناب از انواع خاصی از خریدها و قرض گرفتن پول، با برنامه Cleo تعامل کنند.

 

Cleo همچنین مقدار مشخصی از شخصیت را در تجربه مالی شخصی به ارمغان می‌آورد و به کاربران خود این گزینه را می‌دهد که برای عادات خرج کردنشان و اینکه چگونه با اهداف کلی خود همسو می‌شوند. Cleo برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

5 برنامه برتر هوش مصنوعی برای سلامت، ایمنی و حمل و نقل

Wysa

Wysa یک اپلیکیشن موبایلی است که رویکردی ترکیبی برای مراقبت از سلامت روان دارد و از هوش مصنوعی و انسان برای ارائه مراقبت‌های مورد نیاز کاربران استفاده می‌کند.

کاربران این گزینه را دارند که در صورت تقاضا با عامل هوش مصنوعی مکالمه ای تعامل داشته باشند و این نماینده می تواند راهنمای مراقبت، برنامه ها و پشتیبانی اضافی را به کاربرانی که به آن نیاز دارند اختصاص دهد. اگر کاربر در یک برنامه بالینی با Wysa باشد، ممکن است چک‌این‌های منظم را از عامل هوش مصنوعی دریافت کند، که در صورت لزوم می‌تواند به مربیان و درمانگران انسانی افزایش یابد. Wysa برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

Youper

Youper یکی دیگر از برنامه‌های سلامت روان مبتنی بر هوش مصنوعی است که بر بهترین شیوه‌ها و روش‌های درمان شناختی رفتاری (CBT) متکی است.

با Youper، کاربران ابتدا یک ارزیابی دقیق را تکمیل می‌کنند تا داده‌هایی را که به Youper برای ایجاد یک تجربه شخصی‌تر نیاز دارد، ارائه دهند. از آنجا، هوش مصنوعی مکالمه ای آن مکالمات درخواستی با کاربر دارد. این یک گزینه برنامه هیجان انگیز برای کاربرانی است که می خواهند خلق و خوی یا علائم خود را در طول زمان ردیابی کنند، زیرا Youper ویژگی های نظارت دقیق و تجزیه و تحلیل علائم را با تجسم های مفید ارائه می دهد. Youper برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

Seeing AI

Seeing AI اپلیکیشنی است که در درجه اول برای افراد کم بینا و نابینا طراحی شده است تا توضیحات صوتی دقیقی از محیط اطراف خود دریافت کند.

از این برنامه می توان برای ترجمه اسناد، محصولات، دست خط و ارز به توضیحات صوتی استفاده کرد و حتی مفاهیم انتزاعی تر مانند رنگ ها، افراد و صحنه ها را می توان به روایت های شنیداری تبدیل کرد. Seeing AI فقط برای کاربران iOS در دسترس است، اگرچه برنامه های مشابه برای کاربران اندروید در دسترس هستند.

FitnessAI

FitnessAI یک برنامه آموزش تناسب اندام مبتنی بر هوش مصنوعی است که تمرینات شخصی سازی شده را برای کاربران بر اساس اهداف شخصی، سطح تناسب اندام و پیشینه سلامتی آنها ایجاد می کند.

به‌علاوه، اگر کاربران گزارش‌های تمرینی باشند، هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها در تصمیم‌گیری در مورد دوره استراحت بهینه و سطوح دشواری تمرین برای تمرین‌های آینده کمک کند. FitnessAI فقط برای کاربران iOS در دسترس است، اگرچه برنامه های تناسب اندام و تغذیه هوش مصنوعی مشابه برای کاربران اندروید نیز موجود است.

Waze

Waze یک برنامه ناوبری و حمل و نقل محبوب است که از ترکیب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بهینه سازی مسیرهای کاربر و پیش بینی الگوها و سبک های رانندگی معمولی آنها استفاده می کند.

همچنین از پلتفرم هوش مصنوعی Google Cloud برای توسعه شبکه ای برای Waze Carpool استفاده می کند، راهی پایدار برای کاربران برای به اشتراک گذاشتن سفرهای خود با یکدیگر هنگام دنبال کردن مسیرها و برنامه های مشابه. Waze برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

 

7 برنامه برتر هوش مصنوعی برای سرگرمی

Lensa

Lensa یک ویرایشگر عکس و روتوش هوش مصنوعی است که همچنین به کاربران اجازه می دهد فیلم بسازند، جلوه های ویژه به تصاویر اضافه کنند و شخصیت های آواتار در سبک های مختلف ایجاد کنند.

طیف وسیعی از ویژگی ها و سبک های ویرایش آن را به یک ابزار ویرایش تصویر محبوب برای مصرف کنندگان روزمره تبدیل کرده است. هوش مصنوعی لنز برای کاربران iOS و اندروید در دسترس است.

Wonder

Wonder یک برنامه هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می دهد پیام های متنی را برای ایجاد هنر در سبک های مختلف ارسال کنند.

هیچ تجربه کدنویسی لازم نیست، زیرا این ابزار به طور خلاقانه هنر را فقط بر اساس درخواست‌ها و توضیحات کاربر و همچنین عکس‌های ارسالی ایجاد می‌کند. Wonder برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

Spotify

Spotify یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پخش موسیقی و پادکست در بازار است و بخشی از این محبوبیت ناشی از تجربیاتی است که از طریق هوش مصنوعی برای کاربران ایجاد می‌کند.

آخرین افزوده‌شده هوش مصنوعی آن، AI DJ است که داده‌ها را از تاریخچه گوش دادن کاربر و سایر عوامل برای ایجاد فهرست‌های مجموعه‌ای انتخاب‌شده و توضیحاتی درباره موسیقی‌ای که پخش می‌شود، استخراج می‌کند. Spotify برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

Facetune

Facetune توسط Lightricks به دلیل رابط کاربری آسان و طیف گسترده ای از ویژگی های ویرایش عکس، از همان روزهای اولیه اینستاگرام یک برنامه ویرایش عکس و ویدیو محبوب بوده است.

اخیراً، این شرکت ویژگی‌های مختلف تقویت‌شده و مجهز به هوش مصنوعی را اضافه کرده است، از جمله AI Selfie Generator، آواتارهای AI و تقویت‌کننده عکس AI. با استفاده از ابزار تولید عکس سلفی، کاربران می‌توانند سبک‌های تصویر متفاوتی را برای سلفی‌های خود با اعلان‌های خود ایجاد کنند یا می‌توانند از کتابخانه پیش‌تنظیمات تولید شده توسط هوش مصنوعی Facetune استفاده کنند. Facetune برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

Character AI

Character AI یک ابزار هوش مصنوعی و مولد است که به کاربران امکان می دهد با آواتارها و کاراکترهای هوش مصنوعی مکالمات واقعی داشته باشند.

این شخصیت‌ها را می‌توان برای اهداف جدی‌تری خلق کرد، مانند آماده شدن برای یک مصاحبه شغلی یا تصور اینکه صحبت کردن با یکی از بستگان مرده چگونه است، اما می‌توان از آن‌ها برای مکالمات سرگرم‌کننده‌تر مانند تظاهر به گپ زدن با سلبریتی مورد علاقه‌تان استفاده کرد. Character AI برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

AI Dungeon

AI Dungeon یک ابزار هوش مصنوعی مولد است که به کاربران اجازه می‌دهد شخصیت‌ها، پیام‌های ماجراجویی و جهان‌های مجازی را برای تجربه بازی‌های مجازی شبیه‌سازی و ایجاد کنند.

اگرچه کاربران آزادی کامل برای ایجاد سناریوها از روی تخیل خود دارند، اما اگر کسی برای شروع به کمک نیاز داشته باشد، این ابزار با چند دستور اساسی همراه است. AI Dungeon برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

Photoleap

Photoleap یکی دیگر از برنامه های ویرایش تصویر از Lightricks است که بر تولید تصویر با هوش مصنوعی و ویرایش عکس تمرکز دارد.

کاربران می توانند پیام های متنی را برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد ارسال کنند و همچنین می توانند از ابزاری برای تولید آواتار هوش مصنوعی بهره مند شوند. Photoleap برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

 

3 برنامه برتر هوش مصنوعی برای آموزش

Socratic

Socratic یک برنامه آموزشی متمرکز است که توسط هوش مصنوعی گوگل طراحی شده است.دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف از علوم و ریاضی گرفته تا ادبیات و مطالعات اجتماعی می‌توانند سؤالات خود را از طریق متن تایپ‌شده، درخواست‌های صوتی یا اسکرین‌شات‌های تکالیف ارسال کنند و پاسخ‌های دقیقی دریافت کنند که توضیحات متنی، نمودارها و تصاویر و نتایج اینترنتی را به کاربران ارائه می‌دهد. یک پاسخ جامع تر Socratic برای کاربران iOS و Android در دسترس است.

ELSA

ELSA یک برنامه هوش مصنوعی محاوره ای است که در درجه اول بر روی ابتکارات یادگیری زبان انگلیسی، هم در مدارس و هم در محیط های شرکت تمرکز می کند.

کاربران به مربی هوش مصنوعی ELSA دسترسی دارند، که می تواند پیشرفت در الگوهای گفتار و تلفظ آنها را تشخیص دهد. هوش مصنوعی در داخل سیستم همچنین برای ایجاد برنامه های درسی سفارشی برای دانش آموزان استفاده می شود که متناسب با عملکرد و رفتار خاص آنها در طول زمان باشد. ELSA برای کاربران iOS و Google در دسترس است.

Grammarly

Grammarly یک ابزار کمکی برای نوشتن است که می‌تواند به کاربران در اشتباهات املایی ساده و خطاهای نقطه‌گذاری کمک کند، اما فراتر از تصحیح اولیه است و پیشنهاداتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود صحت، وضوح و ارائه برای مخاطبان خاص ارائه می‌کند.

این ابزار همچنین اخیراً کمک هوش مصنوعی مولد را برای پشتیبانی از طوفان فکری، ایجاد محتوا و بازنویسی محتوای موجود اضافه کرده است. نسخه ای از ابزار Grammarly برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

سخن پایانی

این راهنمای بهترین برنامه‌های هوش مصنوعی بررسی کردیم. توسعه دهندگان هوش مصنوعی بیشتری در حال راه اندازی ابزارهایی برای مواردی مانند خرید مجازی و تجربیات سرگرمی، سلامت از راه دور، و مدیریت پروژه هستند.

چه به دنبال ابزاری باشید که بتواند از ابتکارات کلیدی کسب و کار پشتیبانی کند یا به سادگی یک راه حل هوش مصنوعی برای موارد استفاده شخصی می خواهید، بازار موبایل هوش مصنوعی مکانی عالی برای شروع برنامه های کاربردی هوش مصنوعی کاربر پسند و کم هزینه است.

به این پست امتیاز بدید