• ترکیه، گل سرسبد سفرهای خارجی

هر چند ترکیه ارزان‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان نیست، اما احتمالا پرطرفدارترین است. استانبول، آنکارا، آنتالیا و کوش آداسی از شهرهای محبوب و پرطرفدار برای تفریح و گردش در ترکیه هستند. در ادامه به صورت مختصر درباره‌ شهر‌های دلربا این کشور برایتان می‌گوییم.

1. استانبول: استانبول یکی از کلانشهر‌های ترکیه است که هر نوع جذابیت و زیبایی در آن وجود دارد. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال و میدان تقسیم، چشم دوختن به بسفر و آبی دریا، تماشای ابهت عثمانی‌ها، لذت بردن از کباب‌ها و غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکی و خرید‌های فراوان قسمتی از این جذابیت‌ها است. همین مسئله باعث شده که علاوه بر ایرانیان، استانبول گردشگرانی از سراسر جهان نیز داشته باشد. سفر به استانبول به دلیل این همه زیبایی و جذابیت، ارزش هزینه کردن را دارد و می‌توانید با هزینه مناسب بلیط هواپیما استانبول به تهران را به صورت آنلاین رزرو کنید.

2. آنکارا: یکی دیگر از شهرهای ترکیه است که می‌تواند مقصد کم هزینه خارجی شما باشد. این شهر علاوه بر عمارت‌های تاریخی، مراکز و ساختمان‌های خرید متعددی نیز دارد. ضمنا وجود سفارتخانه امریکا و سفارتخانه کانادا و رزرو آسان بلیط هواپیما تهران آنکارا انگیز‌ه‌های دیگری برای سفر ایرانی‌ها به آنکارا است.

3. کوش آداسی: حتما در میان شهر‌های ترکیه، نام کوش آداسی هم به گوشتان خورده است. این شهر توریستی و ساحلی در غرب این کشور واقع شده است. لذت بردن از تفریحات دریایی و دریا، غواصی و آفتاب گرفتن از تفریحات جذاب کوش آداسی است.

برنامه‌ریزی برای سفر‌های خارجی

تجربه یک سفر خارجی زمانی خاطره‌انگیز می‌شود که برای جزء به جزء آن برنامه‌ریزی صورت گرفته باشد. مسائلی مانند خرید بلیط هواپیما آنلاین، رزرو هتل خارج از کشور، آماده کردن مدارک لازم و… همگی نیاز به هماهنگی دارند. با فکر کردن به این موضوعات قبل از سفر، احتمال بروز مشکل در سفر پایین می‌آید. در این بخش می‌خواهیم به برنامه‌ریزی برای سفر خارجی بپردازیم.

  • به فکر پاسپورت باشید: برای رفتن به یک سفر خارجی قبل از هر چیزی نیاز به پاسپورت دارید. اگر پاسپورت ندارید، مدارک لازم برای دریافت پاسپورت آماده کنید.
  • انتخاب مقصد: نکته بسیار مهم در برنامه‌ریزی برای سفر انتخاب مقصد است. با توجه به شرایط خود و بودجه مورد نظرتان و با استفاده از تجربه دیگران مقصد را انتخاب کنید.
  • بررسی مدارک برای ویزا: پس از تعیین مقصد، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای خود را آماده کنید. بهتر است از دوستان و آشنایانی که به آن کشور سفر کرده‌اند، درباره ویزا سؤال کنید. اگر قصد سفر با تور را دارید، مسئولین تور شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد. ایرانیان برای رفتن به برخی کشورها مانند ترکیه نیاز به ویزا ندارند.

یکی از مهم‌ترین موارد برای برنامه‌ریزی برای سفر‌های رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما آنلاین است که امروز به صورت آنلاین و به راحتی می‌تواند پیش از سفر رزرو کنید. برای این منظور کافیست به سایت یا اپلیکیشن مِستربلیط مراجعه کنید.

جهان پر از شگفتی‌های غنی طبیعی و ساخته شده دست بشر است. از نظر فرهنگ و تاریخ و از طبیعت خیره‌ کننده مملو است یا در منحصر به فرد بودن و عظمت و شکوه خود شگفت‌‌انگیزاند و شما می‌توانید برای سفر‌ خارجیتان، به این کشور‌های که نام بردیم، سفر کنید.