گلکسی S23 FE در مدل پایه رم ۸ گیگابایتی دارد و فضای ذخیره سازی آن نیز در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است؛ درحالی که دو نسل قبلی در مدل پایه رم ۶ گیگابایتی داشتند و فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگی ارائه می‌کردند. علاوه‌براین هردوی S20 FE و S21FE مدلی با رم ۸ گیگ و فضای ذخیره سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ نیز داشتند. بد نیست اشاره کنیم که تنها نسخه‌ی گلکسی S20 FE از فضای ذخیره‌سازی microSD پشتیبانی می‌کرد و دو مدل بعدی فاقد این قابلیت هستند.

باتری گوشی پرچم‌دار اقتصادی گلکسی S23 FE مانند دو نسل قبلی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ سریع ۲۵ واتی باسیم و شارژ سریع ۱۵ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. به طور کلی شارژدهی گوشی برای یک روز جواب می‌دهد؛ اما اگر در بازه‌های زمانی با فاصله طولانی امکان شارژ گوشی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات نرخ‌نوسازی را روی ۶۰ هرتز نگهدارید.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE با وجود بدنه‌ی فلزی-شیشه‌ای و پردازنده بهتر و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در مدل پایه با ۱۰۰ دلار کاهش قیمت نسبت‌به گلکسی S21 FE با برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. این درحالی است که قیمت گوشی گلکسی S20 FE در زمان عرضه ۷۳۰ یورو بود.

درنهایت با توجه به تمام بهبودهایی که از آن صحبت شد نمی‌توانیم دیدی که به گلکسی S20 FE در زمان عرضه داشتیم را به گلکسی S23 FE بازسازی کنیم. اما درهرصورت، ارائه‌ی بسیاری از ویژگی‌های پرچم‌داران در رده قیمتی نسخه هواداران سامسونگ به‌تنهایی علت خوبی برای خرید آن به‌حساب می‌آید. هرچند با درنظر داشتن بررسی گوشی گلکسی A54 شاید بد نباشد که نیازهای خود را دقیق‌تر بررسی و اولویت‌بندی کنید. برای مثال، A54 قابلیت DeX را ارائه نمی‌کند، قابلیتی که در گلکسی S23 FE می‌توان از آن بهره‌مند شد و اگر دسترسی به چنین ویژگی برای شما اهمیت دارد تکلیف کاملاً مشخص است.

با‌این‌تفاسیر، اگر قصد ارتقاء از گلکسی S21 FE به S23 FE را دارید و انتظار دارید که با جهش زیادی در بهبود ویژگی‌ها مواجه شوید بهتر است عجله نکنید و تا معرفی نسل بعدی قاتل اقتصادی این شرکت کره‌ای صبر کنید؛ اما اگر گلکسی S20 FE دارید تغییر گوشی به S23 FE می‌تواند ارزشمند باشد و تجربه کاربری متفاوت‌تری برای شما فراهم کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ارزش خرید گلکسی S23 FE چیست؟ به‌نظر شما می‌توان آن را بین بهترین گوشی های بازار درنظر گرفت؟