سامسونگ در رویداد تابستانه Galaxy Unpacked خود از طیف کاملاً جدیدی از گوشی های تاشو، تبلت ها و ساعت های هوشمند رونمایی کرد. در میان گوشی های هوشمند گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 با تغییرات جدیدی رونمایی شدند. در این مقاله ما Z Flip5 را با Z Flip4 که سال گذشته معرفی شده است مقایسه می کنیم تا درک بهتری از میزان تغییرات داشته باشیم.

مقایسه سخت افزار Z Flip5 با Z Flip4

گلکسی زد فلیپ 5 نیز همانند گوشی‌هایی که سالانه مدل‌های جدیدی دریافت می‌کنند، تغییرات جزئی در قسمت داخلی خود دارد که عملکرد آن را نسبت به Z Flip4 به میزان کمی افزایش می‌ دهد. در قسمت تراشه، Snapdragon 8 Gen 2 در Flip5 عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 8+ Gen 1 خواهد داشت که در مدل سال گذشته یعنی زد فلیپ 4 مشاهده کردیم.

تراشه گلکسی زد فلیپ 5 و زد فیلپ 4

مقایسه صفحه نمایش Z Flip5 با Z Flip4

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 تقریباً شبیه به فلیپ 4 قبلی است. هر دو نمایشگر داخلی اصلی دارای پنل های 6.7 اینچی AMOLED با وضوح 2640 در 1080 هستند و نرخ تازه سازی تطبیقی ​​تا 120 هرتز دارند. این بدان معناست که صفحه نمایش برای پیمایش و بازی صاف خواهد بود و کنتراست رنگی فوق العاده ای را ارائه می دهد، درست مانند آنچه از پنل های رده بالای سامسونگ انتظار داریم. حتی ابعاد آن زمانی که Flip4 و Flip5 باز می شوند تقریباً یکسان است. تفاوت بزرگ در طراحی و نمایش زمانی ظاهر می شود که شما تاشو را تا کنید.

صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ 5 و زد فیلپ 4

مقایسه نرم افزا Z Flip5 با Z Flip4

در مورد نرم افزار می توانید انتظار داشته باشید که Flip5 با جدیدترین نسخه OneUI (OneUI 5.1.1) که مبتنی بر اندروید 13 است راه اندازی شود. نسخه اندروید سامسونگ در این مرحله بسیار پیشرفته است و تعداد زیادی سفارشی سازی و تنظیمات را ارائه می دهد. همچنین با صفحه نمایش پوششی جدید، می توانید انتظار یک تجربه نرم افزاری بسیار بهبود یافته را هنگام استفاده از Flip5 تا شده داشته باشید. به علاوه، از آنجایی که سامسونگ همچنان در زمینه پشتیبانی نرم‌ افزاری پس از عرضه پیشرو است، Flip5  باید در سال‌ های آینده به‌ روزرسانی‌ های زیادی دریافت کند.

نرم افزار گلکسی زد فلیپ 5 و زد فیلپ

مقایسه دوربین Z Flip5 با Z Flip4

کسانی که انتظار سنسورهای دوربین بزرگ تر یا برخی تغییرات سخت افزاری دیگر در سیستم دوربین گلکسی زد فلیپ 5 را داشتند ناامید شده اند. سامسونگ از همان سیستم دوربین قبلی استفاده می کند: یک سیستم دوربین دوگانه با همان اندازه سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی. همچنین باید بگوییم که در Flip5 دوربین زوم وجود ندارد و از زوم دیجیتال استفاده می کند.

دوربین گلکسی زد فلیپ 5 و زد فیلپ 4

مقایسه باتری Z Flip5 با Z Flip4

بدون هیچ تغییر فوق ‌العاده‌ ای در طراحی فیزیکی دستگاه، جای تعجب نیست که گلکسی زد فلیپ 5 همان باتری 3700 میلی‌ آمپر ساعتی را در داخل خود حمل می‌ کند که نسل قبلی خود داشت. هنگام بررسی گلکسی زد فلیپ 4 متوجه شدیم که عمر باتری کاملاً کافی است و اغلب یک روز کامل را با استفاده متوسط ​​به خوبی پشت سر می گذارد. اگر در طول روز بازی‌ های زیادی انجام می‌ دهید، احتمالاً این کاهش را خواهید دید.