کارمندان شرکت های بزرگ گاهی کارهای خارق العاده ای انجام می دهند، اما دستمزدی که دریافت می کنند با دستاوردهای بزرگ آنها تناسبی ندارد. خالق دومین پایلوت GitHub که دنیای برنامه نویسی را برای بسیاری از مهندسان متحول کرد، چنین موقعیتی داشت و به لطف تلاش های او فقط 20 هزار تومان اعطا شده است.

الکس گراویلی، مهندس سابق گیت هاب، ج یک توییت او در صفحه شخصی خود اعلام کرد که کل پاداشی که برای ساخت Copilot GitHub از مرحله ایده تا انتشار عمومی دریافت کرده است، حدود 20000 دلار بوده است. او در پاسخ به یکی از کاربران توضیح داد که خودش 6 نفر دیگر آنها این پروژه را از ابتدا ایجاد کردند. او به مخاطبان خود توصیه کرد که در استارتاپ ها کار کنند.

گراویلی در پاسخ به کاربر دیگری که پرسید آیا از شغلش ناراحت است یا نه، نوشت: «ناراحت نیستم! ایجاد کمک خلبان سرگرمی محض بود. من فقط می خواستم بدانم در داخل چه اتفاقی افتاده است شرکت های بزرگ برای نشان دادن آن به دیگران.”

سرویس Copilot GitHub که حدود یک سال پیش معرفی شد، با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI ساخته شده است. این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سریعتر کدنویسی کنند. در واقع، طبق آمار GitHub، این دستیار هوش مصنوعی می تواند سرعت کدنویسی را تا 55 درصد افزایش دهد.

در حال حاضر یک اشتراک برای سرویس کمکی GitHub وجود دارد 10 دلار در ماه یا به قیمت 100 دلار در سال فروخته می شود. توسعه دهندگان سازمانی نیز می توانند با پرداخت 19 دلار در ماه به این ابزار قدرتمند دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه GitHub در ماه فوریه گفته بود که بهره وری بیش از یک میلیون نفر با کمک این هوش مصنوعی افزایش یافته است، این سرویس باید مشترکین زیادی داشته باشد و درآمد قابل توجهی داشته باشد.

این احتمالاً همان چیزی است که الکس گریولی را وادار به صحبت در مورد آن کرده است. او که خود را خالق کاغذ Dropbox، MobileCoin و Hackpad نیز می‌دانست، در آوریل ۲۰۲۰ به GitHub پیوست و در نوامبر ۲۰۲۲ شرکت را ترک کرد.