Stability AI، سازنده هوش مصنوعی Stable Diffusion، 20 کارمند (معادل 10 درصد از کل نیروی کار) را اخراج کرد. هدف از این تعدیل پس از استعفای جنجالی عماد مستقیموسس و مدیرعامل سابق، در حال انجام است، به نام «اصلاح ابعاد» کسب و کار این شرکت.

به گزارش CNBC، شان وانگ و کریستین لافورتدر ایمیلی به کارمندان، مدیران عامل Stability AI از اخراج برخی از اعضای تیم ابراز تاسف کردند. اما آنها تاکید کردند که این حرکت برای تمرکز عملیات و تضمین آینده ای با ثبات تر برای شرکت ضروری است.

به کارمندان آسیب دیده به صورت جداگانه اطلاع داده شده است و هوش مصنوعی پایداری متعهد به حمایت از آنها در طول دوره انتقال است.

خروج موستگی در اوایل آوریل و پس از آن اتفاق افتاد که گزارش‌ها سوابق تحصیلی او و ماهیت همکاری هوش مصنوعی پایداری با خدمات وب آمازون را زیر سوال بردند. مدیرعامل سابق همچنین با ادعای بدهی های پرداخت نشده شرکت و غیبت های غیرقابل توضیح، فردی غیرقابل پیش بینی و ضعیف در امور مالی معرفی شد.

حتی قبل از اخراج‌های فعلی، هوش مصنوعی پایداری چندین عضو کلیدی خود را از دست داده بود. از جمله سه نفر از پنج محقق آلمانی که فناوری‌های زیرساختی ابزارهای تصویربرداری این شرکت را توسعه دادند. Stability AI نیز توسط Midgerni متهم شد که از تصاویر خود بدون اجازه استفاده می کند.

علی‌رغم این چالش‌ها، وانگ و لافورت که قبلاً به عنوان COO و CTO فعالیت می‌کردند، نسبت به آینده شرکت خوش‌بین هستند و از انتشار اخیر نسخه سوم Stable Diffusion API و نسخه بتا Stable Assistant به عنوان نمونه‌هایی از تعهد خود به نوآوری یاد می‌کنند. .تاکید می کنند