مک بوک ایر 15 اینچی اپل در میان خریداران اولیه به محبوبیت مناسبی دست یافته است. مدیران بازاریابی محصولات اپل در مصاحبه ای جدید به روند ساخت این لپ تاپ جدید اشاره کردند. آنها گفتند که تولید مک بوک ایر 15 اینچی نتیجه استفاده از سیلیکون اپل به جای پردازنده اینتل بوده است.

در یک مصاحبه جدید لورا متزیکی از اعضای تیم بازاریابی مک توماس تناعضای تیم بازاریابی محصول سازمان حضور داشتند.

متز گفت اپل قصد دارد یک مک بوک ایر 15 اینچی با استفاده از پردازنده های اینتل بسازد، اما این امکان پذیر نیست. چون محصول نهایی رنگ و بوی مک بوک ایر را نداشت: «وقتی شروع کردیم، می خواستیم یک مک بوک ایر 15 اینچی بسازیم. اما وقتی به طراحی لپ تاپ های آن زمان فکر می کنید، متوجه می شوید که چنین پروژه ای جواب نداده است. لپ تاپ ها در آن زمان شبیه محصولات ایر نبودند.

با این حال، پس از معرفی اپل سیلیکون، همه چیز تغییر کرد. متز گفت زمانی که اپل سیلیکون ساخت، این شرکت “همه قطعات لازم را در جای خود داشت” تا نمایشگر بزرگتر همراه با عمر باتری و قدرت پردازش قابل توجهی را به مک بوک ایر ارائه دهد.

متز همچنین به اهمیت بسیار زیاد بازار لپ تاپ های 15 اینچی اشاره کرد. اپل می دانست که برخی از کاربران می خواهند اندازه نمایشگر مک بوک را افزایش دهند، اما به قدرت پردازشی مک بوک پرو نیازی ندارند. مک بوک ایر 15 اینچی آن خلاء قدیمی را پر می کند.

در قسمت آخر مصاحبه، تان گفت که اپل سیلیکون مک بوک ایر را به دستگاه بسیار توانمندتری برای استفاده سازمانی تبدیل کرده است.