بر اساس مطالعه جدید مورگان استنلی، علیرغم همه تبلیغات پیرامون چت ربات های هوش مصنوعی، نرخ پذیرش و استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT و Bard به طرز شگفت انگیزی پایین است.

به گزارش یورونیوز، مطالعه اخیر مورگان استنلی این موضوع را نشان می دهد برخی از مردم آنها از چت ربات های هوش مصنوعی استفاده می کنند. این نظرسنجی در آوریل 2023 انجام شد 2000 نفر در آن شرکت کرده اند. این مطالعه بر ارزیابی تمایل افراد به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی متمرکز است.

بالاخره مشخص شد که فقط 19 درصد به شرکت کنندگان از ChatGPT و ساده 9 درصد توسط مردم از بارد گوگل علاوه بر این، اکثر افرادی که در حال حاضر از این چت بات ها استفاده نمی کنند می گویند که قصد استفاده از این ابزارها را در 6 ماه آینده ندارند.

ChatGPT و Bard هنوز کاربران زیادی ندارند

این یافته ها با توجه به رشد تعداد کاربران ChatGPT شگفت آور است. با این حال، شرکت کنندگان ChatGPT را به Bard ترجیح می دهند. با توجه 4 درصد گفته می‌شود که مردم از هوش مصنوعی OpenAI به صورت روزانه استفاده می‌کنند 1 درصد کاربران روزانه زیادی وجود دارد.

تحلیلگران مورگان استنلی بر این باورند که آمار کم استفاده از این ربات‌های گفتگوی احتمالاً به این دلیل است که این ابزارها هنوز در مراحل اولیه هستند. از طرفی به نظر می رسد که کاربران این چت بات ها عمدتاً از این ابزارها برای کسب اطلاعات و آشنایی با موضوعات مختلف استفاده می کنند.

در حالی که استفاده از ربات‌های گفتگو برای تحقیق در مورد محصولات جدید، مقایسه قیمت‌ها و خرید آنلاین معمول است، اکثر کاربران همچنان ترجیح می‌دهند این کارها را از طریق موتورهای جستجوی سنتی مانند Google انجام دهند و فقط سؤالات ساده‌تر خود را از ربات‌های چت مانند ChatGPT و Bard بپرسند. بنابراین، احتمالاً زمان بیشتری طول می کشد تا این چت بات ها جایگزین موتورهای جستجو شوند.