تا امروز امکان ذخیره و همگام‌سازی رمزهای‌عبور با استفاده از حساب کاربری آی‌کلاد دردسترس کاربران اپل قرار داشت اما یافتن و مدیریت آن‌ها کار چندان ساده‌ای نبود. پیش‌از این، دسترسی به گذرواژه‌ها فقط ازطریق بخش تنظیمات در گوشی آیفون یا مک امکان‌پذیر بود.

اپل در جریان رویداد WWDC 2024 از اپلیکیشن Passwords رونمایی کرد. این اپلیکیشن همراه با نسخه‌های بعدی سیستم‌‌های عامل‌ iOS 18 ،macOS Sequoia و visionOS 2 دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

علاوه‌بر همه‌ی قابلیت‌هایی که هم‌اکنون در بخش Passwords وجود دارد، ستون جدیدی در سمت‌چپ رابط کاربری به این بخش اضافه شده است تا پیمایش و مدیریت مجموعه‌ی گذرواژه‌ها را برای کاربران آسان‌تر کند. با استفاده از این ستون می‌توانید به‌سادگی تمامی پسوردها، رمزعبور وای‌فای ، کلیدهای عبور (Passkey) یا کدهایی که به وب‌سایت یا سرویس خاصی مرتبط نیستند را مشاهده کنید.

سرویس iCloud Passwords از مدت‌ها قبل امکاناتی مثل اشتراک‌گذاری رمزهای عبور، کدهای تأیید دو مرحله‌ای و اضافه‌کردن یادداشت برای هر رمزعبور پشتیبانی می‌کند. تک‌کرانچ می‌نویسد، اپلیکیشن Passwords این فرایند را برای کاربران تازه‌وارد ساده‌تر و آن‌ها را تشویق می‌کند از سرویس iCloud Passwords برای ذخیره‌سازی اطلاعات حساس خود استفاده کنند.