نسخه 5.2 تولید کننده تصویر با هوش مصنوعی در نیمه راه سفر با یک ویژگی هیجان انگیز راه اندازی شد. این قابلیت جدید Zoom Out نام دارد که به کمک آن کاربران می توانند میدان دید وسیع تری از تصویر خود داشته باشند.

Midjourney AI نسخه 5.2 اکنون منتشر شده است و نوید “زیبایی شناسی بهبود یافته و تصاویر واضح تر” را می دهد. به گفته پتاپیکسل، چشمگیرترین ویژگی جدید این نسخه Zoom Out است که به صورت دکمه ای در زیر تصاویر تولید شده ظاهر می شود. با استفاده از این دکمه، کاربران می توانند به گزینه های “Zoom 1.5x” و “Zoom 2x” دسترسی داشته باشند.

گزینه دیگری به نام Make Square وجود دارد که می تواند کادر تصاویر غیر مربعی را به مربع تبدیل کند. دکمه زوم سفارشی ابزار پیشرفته ای را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد که از طریق آن می توان نسبت تصویر را تغییر داد.

همچنین در آپدیت جدید Midjourney یکی دیگر از ویژگی هایی است که به کاربران اجاره ای اجازه می دهد تا دستورات متنی خود را تجزیه و تحلیل کنند. در واقع با کمک این قابلیت می توانید متوجه شوید که چه کلماتی در فرآیند ساخت تصویر تاثیرگذارتر بوده اند و کدام ها چندان تاثیرگذار نبوده اند.

تست قابلیت جدید هوش مصنوعی Midjourney

برای آزمایش ویژگی جدید AI Zoom Out Midjourney، PetaPixel از تصویر یک زن سوار بر موتور سیکلت که از فاصله نسبتاً نزدیک گرفته شده بود استفاده کرد.

سپس گزینه “Zoom 1.5x” روی این تصویر استفاده شد و در تصویر زیر میدان دید بسیار گسترده تری را مشاهده می کنیم.

تصویر زیر نیز استفاده از گزینه «2x Zoom» را نشان می دهد.

با این حال، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، تغییر نسبت تصویر با استفاده از دکمه زوم سفارشی می تواند تصویر کمتر مطلوبی را به کاربران بدهد.

Midjourney برنامه یا رابط اختصاصی ندارد و می توان از طریق Discord به آن دسترسی داشت. قبلا در مقاله “هوش مصنوعی Midjourney چیست و چگونه با آن کار کنیم؟” نحوه کار با آن را توضیح دادیم.