سری آیفون 16 قرار است سپتامبر سال جاری از راه برسد. شرکت اپل هر سال سعی کرده محصولاتی بهتر از قبل را ارائه کرده تا بتواند نظر مخاطب را جلب کرده و ویژگی های جذابی هم شامل حال آنها کند.

گزارش جدیدی منتشر شده که به مشخصات نمایشگر سری آیفون 16 اشاره دارد. گزارش همچنین ادعا می کند که این گوشی 1600 نیت روشنایی “تحریک” را ارائه می دهد. این کمی گیج کننده است زیرا هر دو آیفون 14 پرو و 15 پرو در حال حاضر در حالت روشنایی بالا (HBM) تا 2000 نیت می روند. همانطور که 9to5Mac اشاره کرد، آیفون 15 پرو در حالی که محتوای HDR را نشان می دهد، حداکثر روشنایی 1600 نیت دارد. اگر این درست باشد، «تحریک 1600 نیت» می‌تواند به حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای HDR اشاره داشته باشد، به این معنی که ثابت می‌ماند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خبرساز Instant Digital سابقه متفاوتی در مورد شایعات مرتبط با اپل دارد. گزارش شده است که او چندین بار در گذشته اطلاعات دقیقی ارائه کرده است که شامل جدول زمانی عرضه آیفون 14 زرد سال گذشته، پشت شیشه ای مات آیفون 15 و 15 پلاس، بروزرسانی جزئی اپل واچ سری 8 و موارد دیگر می شود. همچنین پشتیبانی از Spatial Video در iPhone 15 Pro و موارد دیگر.

برای کسانی که ناآشنا نیستند، گوشی های هوشمند مدرن طوری برنامه ریزی شده اند که بر اساس شرایط نوری مختلف، سطوح مختلف روشنایی را به حداکثر برسانند. در حالی که ممکن است اصطلاحات مختلفی وجود داشته باشد، مفهوم بسیار ساده است. روشنایی “دستی” یا حداکثر روشنایی معمولی به حداکثر روشنایی اشاره دارد که گوشی در شرایط نوری داخلی (نه خیلی روشن) به آن می رسد.

حالت بعدی HBM (حالت روشنایی بالا) است که امکان روشنایی بالاتر در شرایط نوری قوی در فضای باز را فراهم می کند. علاوه بر همه اینها، برخی از گوشی‌های هوشمند مدرن «نور اوج محلی» را برای محتوای HDR فراهم می کنند. در این حالت، تنها بخش کوچکی از صفحه نمایش بر اساس محتوا به سطح روشنایی بالا می رسد.

کاملاً مشخص نیست که اصطلاح “تحریک 1600” در این گزارش به چه چیزی اشاره دارد. با این وجود، حداکثر روشنایی دستی، که اکنون افزایش یافته است، در بیشتر مواقع عملی باقی می ماند.

سری جدید آیفون با نمایشگر روشنتر

در دیگر خبرها اپل هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند آیفون خود را معرفی و عرضه می کند. آیفون های چهارگانه ای که مشخصات کلیدی برجسته و طراحی بروز دارند.

اپل در حال کار بر روی برخی از ویژگی های هوش مصنوعی برای سری آیفون 16 است. پیش از این گزارش شده بود که این شرکت بر روی اجرای ویژگی های هوش مصنوعی بر روی دستگاه برای حفظ حریم خصوصی داده های کاربر تمرکز دارد. این شرکت همچنین استارت آپ فرانسوی Datakalab را خریداری کرد تا LLM روی دستگاه خود را توانمندتر و کارآمدتر کند. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل هنوز نیاز دارد تا برخی از ویژگی‌های سخت‌تر هوش مصنوعی را در فضای ابری اجرا کند. در اینجا به استقرار سیلیکون اپل (تراشه های سری M) در سرورهای آن می پردازیم.

به گفته مارک گورمن، سرورهایی که روی Apple Silicon اجرا می شوند، به طور ویژه برای انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی طراحی شده اند. اپل از تراشه M2 Ultra خود در سرورهای هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند. اگرچه، طبق گزارش ها، این شرکت برنامه هایی برای استفاده از تراشه های جدید M4 در آینده نیز دارد.

همچنین گزارش هایی وجود دارد که این شرکت در حال توسعه تراشه های اختصاصی برای سرورهای هوش مصنوعی خود است که از گره فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده می کنند. با این حال، برخلاف سری آیفون 16، این کار تا تکمیل فاصله زیادی دارد. این می تواند دلیلی برای استقرار تراشه های M2 Ultra باشد. انتظار می رود تراشه سرور اختصاصی هوش مصنوعی در نیمه دوم سال 2025 وارد تولید انبوه شود.

انتخاب سرورهای ابری برای اجرای برخی از ویژگی ها (که ممکن است شامل کار با داده های کاربر نیز باشد) تغییری از برنامه اولیه اپل است. با این وجود، خوب است که ببینیم این شرکت به جای اینکه از شرکت‌هایی مانند گوگل بخواهد کار را با مدل‌هایشان در سرورهایشان انجام دهند، محاسبات را مرتب می‌کند و ویژگی‌ها را روی سرورهای خود اجرا می‌کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید