در شکایتی علیه مایکروسافت و OpenAI، هشت نشریه آمریکایی متعلق به Alden Capital Group ادعا می‌کنند که این دو شرکت عمداً حق چاپ آنها را نقض کرده‌اند. نیویورک دیلی نیوز، شیکاگو تریبون، مرکوری نیوز و پنج سازمان خبری دیگر شاکیان این دعوا هستند.

طبق گزارش The Verge، این نشریات که همگی متعلق به Alden Global Capital هستند، ادعا می‌کنند که OpenAI و Microsoft هر دو مدل‌های هوش مصنوعی خود را با محتوای خود بدون پرداخت غرامت یا اجازه آموزش داده‌اند.

شاکیان چندین نمونه از مکالمات با ChatGPT و Copilot را به عنوان مدرکی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد هر دو ربات چت گزیده‌های طولانی از مقالات آن انتشارات را تولید می‌کنند، به این معنی که مجموعه داده‌های آموزشی آن‌ها شامل متونی از همان انتشارات است.

شکایات نشریات ایالات متحده علیه OpenAI و مایکروسافت

این پست‌ها همچنین اسکرین‌شات‌هایی از Copilot را نشان می‌داد که در آن هوش مصنوعی می‌تواند اینترنت را جستجو کند و مقالات را در پست‌ها – حتی یک یا دو روز پس از انتشار – با جملات جدید بدون پیوند به مقاله اصلی بازنویسی کند. این شرکت ها همچنین ادعا می کنند که چت بات اغلب توهم می زند و ادعاهای نادرست را به پست ها نسبت می دهد.

همچنین در این شکایت ذکر شده است:

«این مورد نبردی بین فناوری جدید و فناوری قدیمی نیست. مطمئناً این یک نبرد برای حل مشکلات اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اقتصادی نیست که هوش مصنوعی مولد ایجاد می کند. این شکایت مربوط به مایکروسافت و OpenAI است که اجازه ندارند از محتوای دارای حق چاپ برای ایجاد شرکت های تریلیون دلاری خود بدون پرداخت هزینه استفاده کنند.

این اولین باری نیست که شرکت ها و سازمان های خبری از OpenAI و مایکروسافت شکایت می کنند. قابل توجه ترین مورد شکایت نیویورک تایمز است که ادعا می کند ChatGPT مقالات خبری خود را کلمه به کلمه بازتولید کرده است. با این حال، OpenAI گفت که نیویورک تایمز از تکنیکی به نام “مهندسی سریع” برای فریب ChatGPT برای جمع آوری شواهد برای پرونده خود استفاده کرده است.