ساتیا نادلامدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه با CNBC در مورد علاقه شرکتش به هوش مصنوعی و مسیرهای آینده در این زمینه صحبت کرد.

علاوه بر فرصت های شغلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و پتانسیل این فناوری برای بهبود اقتصاد، نادلا به مشارکت مایکروسافت با OpenAI اشاره کرد. مایکروسافت در حال حاضر 49 درصد از درآمد بخش انتفاعی OpenAI را در اختیار دارد.

مدیرعامل مایکروسافت با استناد به سابقه مشارکت های ارزش آفرین شرکتش، از رضایت خود از رابطه فعلی با OpenAI صحبت کرد. نادلا همچنین مایکروسافت را در مورد هیئت مدیره جدید OpenAI و رئیس جدید نظارت شرکت توضیح داد. او می گوید: «OpenAI بدون پشتیبانی اولیه ما امکان پذیر نبود. آنها امروز به یک شرکت بزرگ تبدیل شده اند و ما از اینکه بخشی از این سفر بوده ایم هیجان زده هستیم.”

تلاش های مستمر مایکروسافت و پذیرش زودهنگام هوش مصنوعی ژنراتیو نتیجه داده است و اکنون مایکروسافت با ارزش بازار بیش از سه تریلیون دلار با پشت سر گذاشتن اپل، با ارزش ترین شرکت جهان است. 13 تحلیلگر بازار به اتفاق آرا معتقدند که مایکروسافت تا پنج سال آینده گران ترین شرکت جهان باقی خواهد ماند.

تمرکز جدی مایکروسافت بر هوش مصنوعی در سال 2019 با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در OpenAI آغاز شد. همکاری این شرکت با سازنده محبوب چت بات ChatGPT با سرمایه گذاری میلیارد دلاری دیگر ادامه یافت و در نهایت شاهد ادغام هوش مصنوعی در اکثر محصولات و خدمات غول فناوری مستقر در ردموند بودیم. تولد سرویس هایی مانند Copilot نیز نتیجه این همکاری است.

نادلا در بخشی دیگر از مصاحبه خود گفت: ما به توانایی های خود بسیار اطمینان داشتیم. ما مالک تمام حقوق مالکیت معنوی و همه ویژگی ها هستیم. صادقانه بگویم، حتی اگر OpenAI در آینده ناپدید شود، ما نمی خواهیم هیچ یک از مشتریان خود نگران باشند. ما نیروی انسانی، قدرت محاسباتی، داده ها و همه پیش نیازها را برای ادامه سفر داریم.»