به همین راحتی حساب شما روی مک فعال شد و از آن برای ارسال و دریافت پیام می‌توانید استفاده کنید.

مقایسه‌ی نسخه وب و دسکتاپ واتساپ

هر دو نسخه‌ی وب و دسکتاپ واتساپ می‌توانند برای کاربران کارآمد باشند؛ اما این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. در‌ادامه، درباره‌ی تفاوت‌های اصلی آن‌ها صحبت می‌کنیم.

نحوه‌ی دسترسی

بارزترین تفاوت بین WhatsApp Desktop و WhatsApp Web در نحوه‌ی دسترسی شما به آن‌ها نهفته است. اولی اپلیکیشنی است که باید آن را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. پس از نصب نیز به‌صورت مستقیم به آن دسترسی خواهید داشت و دیگر به باز‌کردن مرورگر نیازی نیست.

درمقابل، واتساپ وب پلتفرمی مبتنی‌بر مرورگر است. ازطریق هر مرورگر وب مانند کروم و فایرفاکس یا سافاری می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای اتصال به آن، تنها باید وارد وب‌سایت واتساپ شوید و کد QR را با تلفن اسکن کنید.

دسترسی آفلاین

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم آن‌ها امکان دسترسی آفلاین است. با واتساپ دسکتاپ می‌توانید حتی به‌صورت آفلاین به پیام‌های خود دسترسی داشته باشید. اگر در منطقه‌ای هستید که اتصال اینترنت ضعیفی دارد یا می‌خواهید در مصرف داده صرفه‌جویی کنید، این ویژگی‌ مفیدی محسوب می‌شود.

درمقابل، واتساپ وب به اتصال دائمی به اینترنت نیاز دارد. دلیلش نیز این است که مستقیماً ازطریق مرورگر وب کار می‌کند و برای عملکرد باید با تلفن شما همگام شود.

سیستم موردنیاز

سیستم موردنیاز وجه تمایز دیگری میان این دو نسخه است. برای استفاده از واتساپ دسکتاپ، رایانه‌ی شما باید از ویندوز 8.1 یا جدیدتر یا مک‌ اواس 10.10 یا جدیدتر استفاده کند. این یعنی درصورت استفاده از سیستم‌عامل قدیمی، شاید نتوانید برنامه‌ی دسکتاپ واتساپ را نصب کنید.

درمقابل، واتساپ وب را می‌توان در هر سیستمی که از مرورگر پشتیبانی می‌کند، استفاده کرد. اگر از رایانه‌ی قدیمی یا سیستم‌عامل کمتر رایجی استفاده می‌کنید، این گزینه انعطاف‌پذیرتر است.

در این مقاله، روش نصب واتساپ روی ویندوز و مک ‌اواس را آموزش دادیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کنید. در‌ضمن، اگر به این حوزه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم «چگونه از هک شدن واتساپ جلوگیری کنیم» را نیز مطالعه کنید.