بخاری را در مکان مرطوب قرار ندهید

از قرار دادن بخاری برقی روشن در مکان‌های مرطوب مانند حمام، اتاق رختشویی، استخر و هر مکان دیگری که امکان پاشیدن آب یا مواد مایع دیگر روی بخاری وجود دارد، به‌شدت خودداری شود. اگر قصد دارید از بخاری برقی برای گرم کردن حمام استفاده کنید، نیم ساعت پیش از استحمام آن را روشن کنید و قبل از باز کردن دوش آب، بخاری را حتماً خاموش کنید. بخاری‌هایی مناسب فضای حمام طراحی شده‌اند، اما حتی این محصولات نیز نباید در تماس مستقیم با آب قرار بگیرند.

ایجاد فاصله مناسب

بهتر است بخاری زیر پریز برق قرار نگیرد و از آن فاصله داشته باشد؛ زیرا همواره خطر آتش‌سوزی وجود دارد و دور کردن آن باعث کاهش خطرات احتمالی و فاجعه‌بار می‌شود. برای روشن کردن ایمن هیتر، باید حداقل نیم متر از پریز برق و دیوار فاصله داشته باشد.

انتخاب محل مناسب برای هیتر

اگر هیتر را در نقطه‌ای قرار دهید که به‌طور مداوم افراد در آن در حال رفت‌وآمد هستند، علاوه بر اینکه می‌تواند باعث سوختگی آن‌ها شود، خطر واژگون شدن و آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند. بهترین نقطه در گوشه‌های اتاق است که افراد کمتر تردد می‌کنند.

دور بودن از مواد قابل اشتعال و پارچه‌ای

هیتر برقی را روی فرش یا پارچه و در نزدیکی پرده و سایر مواد قابل اشتعال نباید قرار داد. همچنین روی هیتر الکتریکی، لباس، پارچه و… را نباید خشک کرد، زیرا علاوه بر سوختن آن‌ها، خطر آتش‌سوزی نیز وجود دارد. بهتر است بخاری را روی سرامیک قرار دهید.

کابل را از بخاری فاصله دهید

کابل بخاری نباید با بدنه آن در تماس باشد زیرا باعث سوختگی سیم می‌شود. اگرچه بخاری‌های موجود در بازار به روش‌های مختلفی محیط را گرم می‌کنند، بعد از روشن شدن، بدنه تمامی آن‌ها گرم می‌شود. بنابراین اگر کابل بخاری کیفیت مناسبی نداشته باشد، در‌صورت تماس طولانی‌مدت با بدنه ممکن است آب شود یا بسوزد.

تعویض المنت آسیب‌دیده

اگر المنت بخاری آسیب دید، ابتدا باید آن را تعویض و سپس از آن وسیله گرمایشی استفاده کنید. المنت آسیب‌دیده ممکن است باعث ایجاد آتش‌سوزی و خرابی دیگر قطعات داخلی شود، بنابراین اگر قصد دور انداختن کل بخاری را ندارید، ابتدا المنت را تعویض کنید. اگر آشنایی کلی با ساختار تجهیزات برقی ندارید، نباید این کار را خودتان انجام دهید و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

از عملکرد درست کلید قطع کن خودکار مطئن شوید

اگر بخاری استانداردی خریداری کرده باشید، حتماً یک کلید قطع خودکار زیر آن تعبیه شده است. بنابراین پیش از روشن کردن باید عملکرد درست کلید قطع کن خودکار آزمایش شود، این کلید در‌صورت واژگون شدن بخاری، ورود جریان برق به آن را مسدود و به‌طور خودکار بخاری را خاموش می‌کند.

همچنین این کلید تنها در‌ حالتی‌ که روی سطح صاف باشد، قطع است و اجازه روشن شدن بخاری را می‌دهد.