هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو از 13 بهمن‌ماه وارد بازار خواهد شد و حالا این دستگاه پیش از عرضه رسمی، در اختیار آزمایش‌کنندگان نشریه‌های حوزه فناوری قرار گرفته است تا اطلاعات جدیدی از تجربه عملی آن منتشر کنند. در این مطلب، به‌طور خلاصه نظر دو رسانه درباره اپل ویژن پرو را مرور می‌کنیم.

انگجت (Engadget) در بررسی کوتاه و عملی خود از هدست اپل ویژن پرو به اولین موضوعی که اشاره می‌کند تناسب دستگاه است. البته نسخه‌ای که در دسترس این نشریه قرار گرفته با داشتن یک بند که پشت سر کشیده می‌شود، با نسخه‌ای که در WWDC 2023 به نمایش گذاشته شده، تفاوت دارد. نویسنده این نشریه یادداشت می‌کند که پس از 15 دقیقه احساس سنگینی را از دستگاه دریافت و پنج دقیقه بعد دردهایی را تجربه کرده است.

پس از آن به تجربه جدید هدست اپل برای تایپ اشاره‌شده است که با صفحه کلید شناور خود و پشتیبانی از سیستم‌هایی چون ردیابی چشم، از نظر نویسنده انگجت عملکرد «بسیار خوبی» دارد. به گفته او، تجربه استفاده از این سیستم هرچند مانند صفحه کلید واقعی نیست، اما برای عبارات کوتاه انتظارات را برآورده می‌کند. بااین‌حال، به گفته آن‌ها صفحه کلید هدست هنوز نیاز به بهبود دارد.

انگجت همچنین یک نسخه بتا از برنامه +Disney را روی هدست آزمایش کرده و طبق گفته منتقد این نشریه، ویژن پرو عملکرد بسیار خوبی در ارائه یک تجربه همه‌جانبه داشته است.

در نهایت، یکی از نویسندگان انگجت هرچند از ویژن پرو به‌عنوان یکی از «بهترین و فکرشده‌ترین» هدست‌ها یاد کرده است، اما می‌گوید مایل نیست حتی برای دریافت چنین تجربه شگفت‌انگیزی، ساعت‌ها از یک دستگاه 3500 دلاری استفاده کند.

نظر ورج درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو

ورج (The Verge) نشریه معتبر دیگری است که به سراغ اپل ویژن پرو رفته و توضیح می‌دهد که گذاشتن آن روی سر با سایر هدست‌های واقعیت مجازی، مانند متا کوئست (Meta Quest) تفاوت چندان زیادی ندارد و طراحی آن بیشتر منحصر‌به‌فرد اپل است. نویسنده این نشریه نیز به مشکلاتی درباره صفحه کلید مجازی دستگاه اشاره کرده و همچنین ظاهراً در برخی ژست‌های حرکتی آن نیز مشکلاتی وجود داشته است.

در نهایت، «ویکتوریا سانگ»، نویسنده ورج اشاره می‌کند که از زمان نمایش اولیه این محصول تا اکنون، همچنان مطمئن نیست که هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن «در دنیای واقعی» چه وظیفه‌ای را ایفا خواهد کرد.