اپل بالاخره هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام “ویژن پروفاش کرد که بسیاری از مردم را با توانایی های خود شگفت زده کرد. اکنون یک جراح اشاره کرد که ویژن پرو می تواند پزشکی همچنین مفید است زیرا هدست واقعیت مختلط اپل داده های حیاتی را در حین جراحی به جراحان نمایش می دهد.

هیچ شکی وجود ندارد که هدست ویژن پرو اپل می تواند در زمینه بهره وری در محل کار بسیار پیشرفت کند، اما اکنون، به گفته یک جراح، این دستگاه می تواند «قدرت های خارق العاده» را به پزشکان ارائه دهد و به طور کلی می تواند به نجات جان انسان ها کمک کند.

کمک به جراحان با هدست ویژن پرو اپل

به گزارش AppleInsider، دکتر رافائل گروسمن، جراح عمومی با تخصص در جراحی رباتیک و اولین فردی که یک عمل جراحی را با استفاده از Google Glass پخش زنده کرد، می گوید Vision Pro اپل می تواند در حین جراحی کمک کند. به پزشکان بسیار بدهید و اطلاعات مهمی در مورد بیمار در اختیار آنها قرار دهید.

گروسمن در مورد این فناوری واقعیت ترکیبی توضیح می دهد:

در اتاق عمل، داده‌ها را در واقعیت ترکیبی جمع‌آوری می‌کنید که به شما کمک می‌کند رویکردی بی‌درنگ، زمان واقعی و زمان واقعی داشته باشید.»

او می افزاید که با استفاده از این فناوری، جراحان مجبور نخواهند شد سر خود را بچرخانند تا اطلاعات مورد نیاز خود را در رایانه ببینند. در واقع با استفاده از سیستم محاسباتی ویژن پرو، صفحه نمایش آن می تواند اطلاعات مربوط به یک عملیات را از هر نقطه ای از اتاق نمایش دهد.

گروسمن بر این باور است که هدست اپل علاوه بر جراحی می‌تواند در راه‌های دیگری نیز مفید باشد، مانند ایجاد ارتباط بیشتر بین پزشک و بیمار. به عنوان مثال، این دستگاه می تواند یک دستیار دیجیتالی را برای انجام کارهای اساسی مانند یادداشت برداری یا ارائه اطلاعات در مورد سوابق بیمار در اختیار پزشک قرار دهد.