مدست‌هاست شاهد گمانه‌زنی درباره تاریخ معرفی نسل جدید کنسول موفق نینتندو سوییچ هستیم و حالا شرکت تحقیقاتی Omdia مدعی شده است که نیتندو سوییچ 2 در سال جاری میلادی معرفی می‌شود. ظاهراً این کنسول دستی نمایشگر 8 اینچی LCD خواهد داشت.

براساس گزارش بلومبرگ به نقل از Omdia، پنل LCD شارپ در کنسول بعدی نینتندو مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از نمایشگر LCD در این کنسول می‌تواند خبری ناامیدکننده برای طرفداران نینتندو سوییچ باشد، بااین‌حال باید به این موضوع اشاره کرد که احتمالاً با یک پنل بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر روبه‌رو خواهیم شد. این ویژگی‌ها، تجربه بصری کنسول دستی بعدی نینتندو را بهبود می‌بخشند.

مشخصات احتمالی نینتندو سوییچ 2

استفاده از پنل LCD‌ برای کنسول بعدی نینتندو را می‌توان منطقی درنظر گرفت؛ چرا که این شرکت می‌خواهد هزینه‌ها را تا جای ممکن کاهش دهد. علاوه‌براین، نینتندو احتمالاً یک قرارداد مناسب با شارپ منعقد کرده است تا پنل‌ها را با قیمتی مناسب دریافت کند. همچنین تأمین پنل‌های 8 اینچی OLED در تعداد بالا می‌تواند یک چالش بزرگ برای سازندگان و خود نینتندو باشد.

تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره کنسول نینتندو سوییچ 2 بوده‌ایم. برای مثال انتظار می‌رود این کنسول به نسخه شخصی‌سازی‌شده تراشه انویدیا Jetson Orin مجهز شود. این چیپ حداکثر 12 هسته Cortex-A78 با پردازشگر گرافیکی Ampere خواهد داشت. این پردازشگر گرافیکی حداکثر به 2000 هسته کودا مجهز می‌شود.

طبق برخی گزارش‌ها، برخی توسعه‌دهندگان بازی در نمایشگاه Gamescom 2023، پشت درهای بسته با نینتندو سوییچ ۲ کار کرده‌اند. درصورتی‌که نینتندو به‌دنبال معرفی کنسول جدیدش در سال جاری میلادی باشد، باید در ماه‌های آینده شاهد انتشار گزارش‌ها و همچنین تصاویری از آن باشیم. البته باید به این موضوع اشاره کرد که تا به امروز چندین منبع دیگر به عرضه نینتندو سوییچ ۲ در سال 2024 اشاره کرده‌اند.