هاب هوش مصنوعی کوالکام شما را به‌ استفاده از مدل‌های صحیح راهنمایی می‌کند. این شرکت می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند مدل‌های بهینه‌شده را فقط با چند خط کد با اپلیکیشن‌های خود ادغام کنند.

کوالکام در یادداشت خود همچنین اشاره می‌کند مدل‌های هوش مصنوعی هاب این شرکت ویژگی‌هایی مثل تقسیم‌‌بندی تصاویر، تولید تصویر، طبقه‌بندی تصویر، تشخیص اشیاء، افزایش وضوح تصویر، بهبود وضوح تصویر در نور کم، تولید متن و درک زبان طبیعی را پوشش می‌دهند.

اگر قصد دارید اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی بسازید که روی دستگاهی با تراشه‌ی غیر از اسنپدراگون اجرا شود چه؟ ظاهراً کوالکام امکان استفاده از مدل‌های موجود در هاب هوش مصنوعی خود را حتی روی دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های غیر از اسنپدراگون بهره می‌برند فراهم کرده است؛ زیرا برای سی پی یو و گرافیک‌های عمومی بهینه‌سازی شده‌اند.

برای کسب بهترین نتیجه از مدل‌های هاب هوش مصنوعی کوالکام، سطحی عمیق‌تر برای پلتفرم‌های این شرکت وجود دارد که با استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU)، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند.

مدل‌های هاب هوش مصنوعی کوالکام طوری بهینه‌سازی شده‌اند که روی گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون، گوگل تنسور، اگزینوس سامسونگ و مدیاتک کار کنند. به‌هرحال اجرای این مدل‌ها روی تراشه‌های اسنپدراگون مجهز به واحد پردازش عصبی باعث بهبود سرعت عملکرد و مصرف بهینه‌تر باتری خواهد شد.