سونی اخیرا گوشی های هوشمند جالبی تولید کرده است، اما آمارهای بازار نشان می دهد که برخی از آنها به نظر می رسد بازار آنها خوب نیستند. در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که آیا امکان خروج شرکت ها از بازار به دلیل عدم سوددهی لازم و خروج از بازار اصلا وجود دارد؟

این سوال در مورد سونی نیز مطرح شد که آیا احتمال خروج سونی برای همیشه از بازار گوشی های هوشمند وجود دارد؟ متحرک exit پاسخ این سوال منفی است. بر اساس اسناد، کوالکام فاش کرد که سونی در سال های آینده بازار موبایل را ترک نخواهد کرد.

بدیهی است که سونی در سال های آینده در بازار موبایل حضور خواهد داشت

کوالکام که در ساخت تراشه های موبایل نامی آشنا دارد و همکاری نزدیکی با سونی دارد، با انتشار بیانیه ای حاکی از آن است که این شرکت تا چند سال آینده در بازار موبایل حضور خواهد داشت و از این عرصه خارج نخواهد شد.

تراشه های موبایل کوالکام سونی گوشی های پریمیوم و سایر دستگاه های این شرکت را ارائه می دهد و بنابراین اطلاعات افشا شده توسط این شرکت تا حدی قابل اعتماد است. با توجه به اینکه کوالکام اعلام کرده است که سونی این عرصه را ترک نخواهد کرد، به نظر می رسد که این شرکت در حال پیگیری برنامه هایی برای رقابت با سایر سازندگان دستگاه های تلفن همراه است.

کوالکام حتی در بیانیه مطبوعاتی خود اشاره کرد که تلاش های مشترک سونی و کوالکام همچنان به توسعه تراشه های قدرتمند در گوشی های هوشمند این شرکت ادامه می دهد و سونی می خواهد تلفن های همراه جدید خود را با تراشه های قدرتمند عرضه کند تا مصرف کنندگان را جذب کند.

باید دید سونی برای فروش بیشتر گوشی های موبایل چه استراتژی هایی را دنبال خواهد کرد.