هوآوی ممکن است بر روی نوع جدیدی از گوشی تاشو کار کند. این خبر از وبلاگ نویس Jerrold_tech آمده که چند طرح ثبت اختراع گوشی تاشو جدید هواوی را در Weibo، یک پلتفرم میکروبلاگینگ چینی به اشتراک گذاشته است. این تصاویر نوع منحصر به فرد گوشی تاشو هوآوی را با نیمه های نامتقارن نشان می دهد که سمت چپ آن بالاتر از سمت راست است.

کاربر تصاویر یک گوشی تاشو را از زوایای مختلف به اشتراک گذاشته است. طول نامتقارن یک قسمت از دستگاه احتمالاً به دلیل قرارگیری ماژول دوربین است که در هنگام باز شدن گوشی در بالای سمت چپ گوشی قرار دارد. در این حالت، ماژول دوربین مستقیماً از گوشه سمت چپ بالای صفحه رو به کاربر است. این بدان معناست که کاربران می توانند از آن به عنوان دوربین جلو استفاده کنند. اما وقتی گوشی تا شده، می توان از همان سیستم دوربین به عنوان دوربین عقب استفاده کرد.

تصاویر نمای جانبی دستگاه نشان می دهد که ماژول دوربین بالای گوشی قرار گرفته است. هوآوی هوشمندانه از این بخش اضافی ماژول دوربین برای بزرگ‌تر کردن صفحه نمایش زمانی که گوشی تا شده است، استفاده می‌کند. این وبلاگ نویس می گوید که مزیت این نوع گوشی های تاشو آن است که می تواند از یک دوربین واحد استفاده کند، صرف نظر از اینکه دستگاه تا شده یا باز شده باشد.

این بدان معناست که کاربران بدون توجه به نحوه استفاده از گوشی، می توانند کیفیت دوربین بهتری داشته باشند. طراحی ثبت اختراع همچنین نشان می دهد که یکی از دوربین ها لنز Time-of-Flight (ToF) است، به این معنی که می توان از آن برای تشخیص چهره نیز استفاده کرد. سازندگان گوشی های هوشمند، از جمله هواوی، به طور مداوم در حال بررسی طرح های جدید دستگاه های تاشو هستند. هوآوی پیش از این سه نوع مختلف گوشی تاشو عرضه کرده است: میت ایکس رو به بیرون، P50پاکت تاشو و میت X3 رو به داخل. این طراحی نامتقارن جدید می تواند نوآوری بعدی این شرکت باشد. با این حال، هواوی هنوز تایید نکرده است که آیا این نوع گوشی را عرضه خواهد کرد یا خیر، اما پتانسیل این کار را دارد.

هوآوی بزودی با گوشی تاشو منحصربفرد از راه می رسد

در دیگر خبرها هواوی در حال آماده شدن برای عرضه سری میت 60 مورد انتظار در سال جاری است. در حالی که این شرکت سعی کرده از هر گونه افشا در مورد تلفن های هوشمند جلوگیری کند، یک مشاور شناخته شده اکنون جدول زمانی رونمایی  دستگاه های آینده را فاش کرده است.

در پست اخیر Weibo توسط 定焦数码، افشاگر فاش کرد که هوآوی ممکن است گوشی هوشمند Mate 60 خود را قبل از جشنواره میانه پاییز (29 سپتامبر) و روز ملی (1 اکتبر) در چین معرفی کند. این شرکت قصد دارد این گوشی هوشمند را قبل از تعطیلات معرفی کند تا از فروش بالا جلوگیری نشود. این بدان معناست که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این گوشی هوشمند قبل از پایان سپتامبر به فروش برسد. فاش کننده همچنین فاش کرده است که هواوی در تولید پرچمدار خود با مشکلی مواجه نیست، به این معنی که تاخیر بیشتری در عرضه  وجود نخواهد داشت.

گزارش‌های قبلی اشاره کرده‌اند که گوشی‌های هوشمند سری میت 60 از طراحی «داینامیک آیلند» بهره می‌برند که در اصل یک بریدگی دوربین جلوی بیضی شکل شبیه داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو است. گفته می شود که این گوشی هوشمند دارای سیستم دوربین سه گانه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش یک پنل 6.7 اینچی 1.5K اولد خواهد بود.

افشاگری‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که هوآوی ممکن است از Snapdragon 8 Gen 2 که قبلا شایعه شده بود استفاده نکند، اما از یک جایگزین مانند تراشه MediaTek استفاده کند. این انتخاب احتمالاً به این دلیل است که هواوی همچنان از تحریم های آمریکا علیه آنها رنج می برد. برای کسانی که اطلاع ندارند، در سال 2020، دولت ایالات متحده هوآوی را به فهرست نهادها اضافه کرد، که شرکت های آمریکایی را از فروش یا صادرات کالا، نرم افزار یا فناوری به هواوی بدون مجوز از دولت ایالات متحده منع می کند. این شامل تراشه‌هایی برای محصولات 5G می‌شد که عملاً هواوی را از آخرین تراشه‌های پیشرفته‌ای که برای گوشی‌های هوشمندش نیاز داشت، قطع کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید