رقابت ازطرف سایر سازندگان خودروهای برقی ازجمله تسلا و فولکس واگن و جنرال موتورز روبه‌رو خواهد شد. این شرکت‌ها تجربه‌ی بیشتری در بازار خودروهای الکتریکی دارند و علاوه‌براین هزینه‌ی بیشتری برای تحقیق‌وتوسعه صرف می‌کنند.

محیط نظارتی نیز برای وسایل نقلیه‌ی برقی به‌طور مداوم در حال تغییر است؛ به‌همین‌دلیل، شیائومی باید در جریان این تغییرات قرار گیرد تا اطمینان حاصل کند که خودرو این شرکت با همه‌ی مقررات موجود، مطابقت داشته باشد.

چشم‌انداز ورود شیائومی به صنعت خودروهای برقی

شیائومی شرکت فناوری چندملیتی چینی است که در تولید لوازم الکتریکی مصرفی و لوازم خانگی هوشمند و ارائه‌ی خدمات اینترنتی تخصص دارد. در سال‌های اخیر، این برند محصولات و خدماتش را در بازارهای جدیدی ارائه داده و جدیدترین جاه‌طلبی آن، ورود به بازار خودروهای الکتریکی است.

شیائومی می‌تواند به‌طور خاص بر تولید خودرو برقی برای بازار چین تمرکز کند؛ زیرا این کشور بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان است. همچنین، شیائومی می‌تواند با سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی همکاری کند. این اقدام به برند چینی کمک می‌کند از تجربه‌ی ارزشمند برندهای دیگر درس بگیرد و اشتباهات آن‌ها را تکرار نکند.

افزون‌براین، شیائومی می‌تواند بر ساخت خودرو الکتریکی ارزان‌قیمت تمرکز کند. این اقدام باعث می‌شود که خودرو برقی شرکت چینی برای طیف گسترده‌تری از مصرف‌کنندگان دردسترس باشد.

از دیدگاه شما شیائومی می‌تواند موفقیت‌های خود را در بازار گوشی‌های هوشمند و لوازم الکتریکی مصرفی در صنعت خودروهای برقی نیز تکرار کند؟