جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا می‌گوید که هوش مصنوعی به رشد شرکت‌ها کمک می‌کند، اما مشاغل انسانی فقط با ظهور این فناوری از بین نمی‌روند.

اگرچه فناوری هوش مصنوعی می تواند دستاوردهای بسیاری را به ارمغان بیاورد و جهان را متحول کند، اما انتظار نمی رود که مشاغل انسانی را به راحتی حذف کند.

تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا انقلاب بزرگی در زمینه فناوری ایجاد کرده اند. جنسن هوانگ در مصاحبه ای با 60 دقیقه CBS درباره آینده نیروی کار گفت: «کارمندان برای شرکت ها کار می کنند. زمانی که بهره وری سازمان ها و شرکت ها افزایش یابد، درآمد آنها نیز افزایش می یابد. من هرگز شرکتی را ندیده ام که پول درآورد و افراد بیشتری را استخدام نکند.

بدیهی است که هوش مصنوعی نمی تواند مشاغل انسانی را حذف کند

مدیرعامل انویدیا معتقد است که پس از ورود هوش مصنوعی، شرکت ها همچنان به منابع انسانی نیاز دارند. حتی اگر برخی مشاغل با ظهور هوش مصنوعی حذف شوند، باز هم نیروی انسانی مورد نیاز است.

در حالی که مدیر عامل انویدیا در مورد قدرت محاسباتی جدیدترین تراشه های گرافیکی انویدیا به نام «بلک ول» صحبت می کند، از سوی دیگر معتقد است که قابلیت های هوش مصنوعی آن محدودیت هایی دارد. مدیرعامل انویدیا امیدوار است تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند و در زمینه‌هایی مانند کشف دارو، طراحی مواد بهتر که سبک‌تر و قوی‌تر هستند، کاربرد داشته باشند. او می گوید ما به هوش مصنوعی نیاز داریم تا به ما در ادامه اکتشافات در جهان کمک کند. هوش مصنوعی به ما کمک می کند کارهایی را انجام دهیم که قبلا انجام نداده ایم.

سهام انویدیا طی هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته و 260 میلیارد دلار به ارزش بازار خود افزوده است.

انتظار می رود Nvidia درآمد سه ماهه اول سال 2024 را در ماه می گزارش کند. باید دید این شرکت در آینده چگونه خواهد بود.