تاکنون، بیش از 3000 نفر برای یک موقعیت واحد علوم داده باز در یک شرکت فناوری سلامت ایالات متحده در سال جاری درخواست داده اند. یکی از استخدام‌کنندگان در این شرکت که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، گفت: به بهترین نامزدها ارزیابی کار طولانی و دشواری داده می‌شود که تعداد کمی از آنها موفق می‌شوند.

استخدام‌کننده می‌گوید او معتقد است که برخی از افرادی که قبول شده‌اند ممکن است از هوش مصنوعی برای حل مشکل استفاده کرده باشند. استخدام کننده توضیح می دهد که برخی عبارات عجیب و غریب داشتند، برخی دیگر با کمک هوش مصنوعی فاش کردند و در یک مورد، زمانی که فرد به مصاحبه بعدی رفت، نتوانست به سؤالات مربوط به کار پاسخ دهد. استخدام کننده می گوید: «آنها نه تنها وقت خود را تلف کردند، بلکه وقت من را نیز تلف کردند. “این واقعا ناامید کننده است.”

این غیر معمول نیست که نقش های فناوری صدها یا هزاران متقاضی را دریافت کنند. دور به دور اخراج ها از اواخر سال 2022، انبوهی از کارکنان فنی ماهر را به دنبال کار فرستاده است، و پذیرش گسترده هوش مصنوعی مولد نیز روند استخدام را تغییر داده است و به افراد امکان می دهد به طور انبوه برای نقش ها درخواست دهند. همه مشتاقان کار به دیوار خوردند: استخدام‌کنندگان پرکار و مدیران استخدام.

WIRED با هفت استخدام‌کننده و مدیران استخدام در فناوری و سایر صنایع صحبت کرد که نسبت به فناوری جدید ابراز نگرانی کردند – تا کنون، هنوز چیزهای زیادی در مورد چگونگی و چرایی انتخاب‌های هوش مصنوعی ناشناخته است و سابقه تصمیم‌گیری مغرضانه دارد. آن‌ها می‌خواهند بفهمند چرا هوش مصنوعی تصمیم‌هایی را می‌گیرد و قبل از پذیرفتن آن، فضای بیشتری برای تفاوت‌های ظریف دارند: یکی از استخدام‌کنندگان به WIRED گفت: همه نامزدهای واجد شرایط کاملاً در یک نقش قرار نمی‌گیرند.

کارفرمایان می‌گویند که با سیل رزومه‌هایی که از طریق ابزارهایی مانند ویژگی Easy Apply LinkedIn ارسال می‌شوند، استقبال می‌شوند، که به افراد اجازه می‌دهد تا به سرعت در پلتفرم سایت برای مشاغل درخواست دهند. سپس ابزارهای شخص ثالث برای نوشتن رزومه یا نامه‌های پوششی وجود دارد، و هوش مصنوعی مولد در ابزارهایی در سایت‌های پربازیگر مانند LinkedIn و Indeed تعبیه شده است – برخی برای جویندگان کار، برخی برای استخدام‌کنندگان. آنها در کنار تعداد فزاینده‌ای از ابزارها برای خودکارسازی فرآیند استخدام قرار می‌گیرند و برخی از کارگران را به این فکر می‌اندازند که آیا یک انسان یا یک ربات به رزومه آنها نگاه می‌کند.

هیلکه شلمان، کتابش می‌گوید: «برای جویندگان کار و استخدام‌کننده، هوش مصنوعی یک جعبه سیاه است. الگوریتم به نرم افزاری نگاه می کند که بررسی رزومه و منابع انسانی را خودکار می کند. دقیقاً چه معیارهایی وجود دارد که چرا مردم خود را به یک استخدام‌کننده توصیه می‌کنند؟ ما نمی دانیم.»

با این حال، ابزارهای مولد هوش مصنوعی هم برای استخدام کنندگان و هم برای جویندگان کار رایج تر می شوند. لینکدین در اوایل سال جاری یک ربات چت هوش مصنوعی جدید راه اندازی کرد که برای کمک به افراد در جستجوی شغلشان طراحی شده بود. امید این بود که این امر به افراد کمک کند تا بهتر ببینند که آیا آنها برای یک شغل مناسب هستند یا بهتر رزومه خود را با آن تنظیم کنند و پرده ای را که کارجو و فرآیند استخدام را از هم جدا می کند، باز کند.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که لینکدین در ماه اکتبر مجموعه جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را برای استخدام‌کنندگان ارائه کرد تا نامزدها را پیدا کنند. با ابزار منبع‌یابی، استخدام‌کنندگان می‌توانند عبارتی مانند «من به دنبال استخدام مهندسان در تگزاس هستم» و نمایه‌های افرادی که ممکن است با این معیارها مطابقت داشته باشند، و همچنین سایر مهارت‌های خاص که ممکن است مرتبط با نقش باشد را جستجو کنند. آنها همچنین می توانند پیام های نوشته شده با هوش مصنوعی مولد ارسال کنند و پیگیری های خودکار را تنظیم کنند. داده‌های لینکدین نشان می‌دهد که پیام‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی حدود 40 درصد بیشتر از پیام‌های یکباره نوشته شده توسط یک استخدام‌کننده پذیرفته می‌شوند.